Recenze: TUNEL KOSTÍ (Victoria Schwab)

S Cassidy Blake do Paříže!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart - #BOOKLAB
Slovart na FB

Spisovatelka žánru young adult s oblibou zaplétající se do fantasy i hororu vydává v zahraničí mnoho knih, z nichž jich dost vyšlo i v České republice. Mezi nejznámější patří třeba dilogie Příšery z Verity, Temnější tvář magie či právě Cassidy Blake, která momentálně vychází u nakladatelství Slovart - #Booklab. Tunel kostí je již druhý díl, ten první s názvem Město duchů byl pětihvězdičkový a nadchnul nejen cílové čtenáře. Jak je na tom pokračování?

Varování: Recenze může obsahovat spoilery, týkající se prvního dílu.

Vítejte ve Francii, dokonce přímo v nádherné a legendami opředené Paříži! Právě tady se totiž odehrává druhé pokračování Cassidy Blake, které vám ukáže nejen krásu města, ale také zapeklité komorní dobrodružství s dávkou hororu, emocí , napětí i přátelství až za hrob!

Uvidíš a uslyšíš. Spatříš a pochopíš. Tohle je to, čím jsi. (Str. 129)

Vypravování je opět v režii mladé Cassidy. Nepostrádá atmosféru, myšlenky i emoce. Rozhodně je zajímavé a snadno vtáhle prostřednictvím ich-formy do děje. Děj je místy napínavější a dynamičtější, jindy naopak poklidnější, když například přichází čas na představení města či sama sebe. Cass se právě v úvodu připomíná, poukazuje na Laru, kterou poznala v Městě duchů. Krátce se vrací také k Jacobovi a svým rodičům, jejich práci. Snad proto je začátek trochu klidnější a pamatujete-li si první díl dobře, tak i o něco méně zajímavý, ale to v brzku Victoria Schwab napravuje.

Zatímco duch Jacob, nejlepší přátel ústřední protagonistky, je zdrženlivější a bojácnější a nejraději by se držel na hotelu, smělá Cassidy se vydává vstříc velkoměstu. Rodiče ji zatáhnou do tajuplných a temných katakomb, ze kterých nikdo nevnímá nic dobrého a připraví ji tak na nejnovější dobrodružství! Cass by sice měla fotit své rodiče při práci, ale ona už své poslání má a znovu tak bude muset dělit svůj čas mezi smrtelníky a mrtvé...

Cassidy už tedy ví, že je lovkyně duchů a odvážně svému úkolu čelí. Stále však máme málo informací o Jacobovi. V tomto díle to autorka napravuje a přibližuje ho.

Young adult horor... Pokud máte pro strach uděláno, nehne to s vámi. Ale jestli jste bázliví jako já a horory nečtete, tak se připravte, že vás může něco zaskočit a silná atmosféra příjemně poděsit. Navíc prostředí, které Victoria Schwab vybírá, je prostě úžasné. Okouzlilo mě už město ve Skotsku a nyní získávám nový náhled i na Paříž, její okázalá místa i strašidelná zákoutí. Město, které byla vždy místem milenců, po přečtení získává zcela nový punc.

„Je to jako videohra,“ řekne Jacob, „kde porazit bossáka je na každém levelu těžší.“ (Str. 100)

Temné dobrodružství, tak jak říká Jacob, je to zas o level výš. Autorka zvyšuje laťku a láká na něco nového a neotřelého. Tentokrát to bude nejen děsivé, ale také nostalgické a plné emocí. Nebude jednoduché přijít na to, co s tím. Opět se dočkáme propleteného a nelehkého pátrání a ještě složitějšího závěrečného úkolu.

Co se týče konce knihy, tak... se loučíme s Paříží a hurá vstříc novému místu. Které to bude? Netuším, ale už teď je jasné, že Victoria Schwab do děje vsadila nový prvek, který teprve nejspíš bude pořádným oříškem!

Ačkoliv je série Cassidy Blake cílená na mladší čtenáře kolem patnácti let, tak já mohu doporučit i dospělým milovníkům young adult! Tohle svižné, zábavné a atmosférické nahánění duchů je ta správná spirituální chuťovka, kterou si zamilujete! Bez přečtení prvního dílu nelze užít tento druhý, ale věřím, že stejně jako mě vás oba romány nadchnou a budete se těšit na třetí!

Královna hrůzostrašných příběhů Victoria Schwabová přináší další napínavou zápletku, která zaručeně nadchne všechny milovníky fantasy.

I v druhém dílu série lovkyni duchů Cassidy Blakeovou pronásledují problémy... a to ještě víc než obvykle. Cass se svými rodiči (a samozřejmě i nejlepším kamarádem, duchem Jacobem) tentokrát zamíří do Paříže, kde Blakeovi natáčí další díly pořadu o nejstrašidelnějších místech světa. Bylo by fajn jíst jeden croissant za druhým a užívat si výhled z Eiffelovky, kdyby v podzemních katakombách nečíhalo děsivé nebezpečí. Když Cass omylem probudí mocného poltergeista, zjistí, že to není žádný obyčejný duch a zbavit se ho bude možná nad její síly, pokud včas nevymyslí, jak na něj. A času je zoufale málo...

Vydejte se s Cass do světa duchů, přízraků a zjevení a odhalte tajemná zákoutí světů, o kterých jste neměli ani tušení.

Žánr: Horor, young adult

Ze série: Cassidy Blake 2.