Recenze: ZLOMENÝ RYTÍŘ (L. J. Shen)

Dojemný příběh Luny a Knighta!

Zamilovali jste si díla této populární a talentované spisovatelky L. J. Shen? Nejspíš vás nadchla série Hříšníci, ve kterých čtyři neodolatelní muži ukázali své životní etapy. Jelikož se stali tak oblíbenými, zaměřila se autorka i na jejich potomky. Už jsem vám představovala Rozmazlenou princeznu, 1. díl série Hříšníci: Nová generace, ve které jsem nestačila zírat, co se mezi Dariou a Pennem děje. Oba nezkrotní, vášniví a co si budeme povídat, Penn byl fakt hot. Stejně tak úžasný je i Knight, jehož se týká druhý díl s názvem Zlomený rytíř... Vyčkejte, v dubnu nám Baronet vydá prozatím finální román Rozzlobený bůh, ve kterém nám Vaungh ukáže, zač je toho loket.

Vypravování se odehrává ze dvou úhlů pohledů, což jsme u knih L. J. Shen zvyklé. Je to příjemná volba, protože tak vidíme náhled na oba životy, myšlenky obou hrdinů, i jejich emoce a prožitky, i když se pohybují každý v jiném prostředí. Autorka psát umí a české překlady jí její kvalitu rozhodně nepoškodí, protože jsou velmi čtivé a povedené, mají slovní zásobu a nic jim neschází.

Z počátku vás čekají kapitoly, vysvětlující vztah Luny a Knighta od nějakých dvanácti let. Brzy se však navazuje na dobu, kdy se má Luna rozhodovat, kam půjde na vysokou, zatímco o rok mladší Knight musí ještě zůstat na střední. Tihle dva jsou si velmi blízcí, a společně s Vaunghem a Dariou tvoří čtveřici, která se stýká především kvůli rodinám, i když k sobě také mají určité vazby. Knight je milován všemi ženami, zatímco Luna se ke všemu staví jako samorost, která nikoho a nic nepotřebuje, ale pravdou je, že ji tíží spousta zážitků... Jelikož má fotografickou paměť, jedna významná chvíle jí v paměti utkvěla a ovlivňuje ji celý život. Právě z toho důvodu nemluví, i když by prakticky mohla. Změní se to?

Knight je miláček žen. Prezentuje se jako velký pohodář, sukničkář a ochránce Luny. Už tolikrát po ní zatoužil, dokonce ji i políbil, ale její odmítnutí ho vždy zabolelo. Jak se s tím vypořádá, když má každou chvíli na svém klíně jinou dívku? Ke všemu je tento chlapec citlivý a miluje svou rodinu. Bojí se o svou maminku, která je stále nemocná...

Luna má také svou rodinu i přátelé ráda. Stejně jako Knight je citlivá. Oba to táhne k sobě a oba se vždy snažili si pomáhat. Byli nerozlučný tým, jenže to se teď změnilo, jelikož...

Charaktery jsou zajímavé, působí věrohodným, i když v některých chvílích trochu přehnaným dojmem. Především se jedná o trpitelské postavy, které bývají mezi čtenáři oblíbené. Něco mezi Mary Sue a reálným profilem člověka, který si v životě hodně zažil. Všichni jsou tam poznamenaní, což je na jednu stranu přitažlivé, an druhou už se to může zajídat.

Dějová linie je jednoduchá. Pozorujete ji tedy z úhlu pohledu Luny a Knighta, kterých se dotýkají také závažná témata jako je alkoholismus (o tom se mluví, ale vlastně se nějak neřeší), ztráta blízkého člověka, opuštění dítěte, nevyléčitelná choroba, a další, které jsou více či méně zapracované do děje. Právě díky tomu je kniha poměrně dojemná. Silné emoce jí dodávají na neodolatelnosti, i když v případě, že jste skeptik budete protáčet oči nad některými scénami, které jsou možná až příliš emotivní.

Romantická linie je docela protahovaná. Autorka vkládá spousty zvratů, ať už nečekaných či očekávaných, a některé mají opravdu úspěch, zatímco jiné působí spíše jako účelovka. Pro Knighta a Lunu není snadné k sobě nalézt cestu, i když jsou jeden pro druhého stvoření. Nejprve se musí vyřešit spousta obtíží, týkající se nejen dospívání, než se jim konečně poštěstí být spolu. A když to začne? Rozhodně se můžete těšit na vášnivé erotické scény a spoustu neodolatelných romantických chvil!

Závěr je velmi dojemný, jelikož se toho spousta mění. Možná to autorka trochu přehnala s tou dojemností a chtěla vynahradit všechny ztráty, které hrdinové postupem čtení ztratili. Někdo to bude díky tomu zbožňovat, jiný srazí body dolů. To už závisí na vás.

Příběh Knighta a Luny je o něco účelovější a více dojemnější než předešlá kniha Rozmazlená pricenzna. Ne každému se musí líbit, nicméně má hodně co nabídnout a tak záleží už jen na vás, jak vás zvládne oslovit. Jestli jste však fanoušci L. J. Shen a jejích Hříšníků, pak si nemůžete tuhle žhavou romanci nechat ujít!

Co na titul říká Chensie? Za mě tři hvězdy, jelikož jsem čekala trochu něco jiného. Tohle mi přišlo zbytečně protahované a nadbytečně dojemné, až mě z toho za chvíli bolely oči, jak moc na sílu to bylo. Za mě to autorka přehnala, i když musím uznat, že charaktery byly kvalitní a snažila se nám ze sebe dát, co nejvíc. Rozhodně knize věnovala péči a je to znát. Mým největším favoritem je Vaungh, tak doufám, že mě nezklame.

Luna Rexrothová je všemi milovaná stydlivka.

Milá.

Obětavá.