Recenze: ROZMAZLENÁ PRINCEZNA (L. J. Shen)

Hříšnější, zkaženější a divočejší než kdysi HotHoles!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Většina čtenářek nadšením poskakuje u svých knihovniček, jelikož vyšel první díl očekávané spin-off série Hříšníci: Nová generace, která s lehkostí navazuje na děj populárních a neodolatelných HotHoles! Pokud si přesně nepamatujete, kdo s kým a jaké se jim narodila dítka, tak rozhodně doporučuju ještě před čtením této pecky zabrousit zpět do minulosti a přečíst si všechna ta báječná dobrodružství, která jste si zamilovali!

Stejně jako v předešlých románech se autorka zaměřila na dva úhly pohledu a představuje nám tak v ich-formě životní etapu obou ústředních postav, které jsou jako oheň a led. Styl psaní je velmi čtivý, typický pro romanticko-erotickou četbu a díl od dílu vytříbenější. Dokonce se objevuje i jedna kapitola z úhlu pohledu Jamieho a Melody, což je svým způsobem opravdu okouzlující.

Tentokrát se opět ocitáme na střední škole, především na naší oblíbené Střední škole Všech svatých, kde se chodbami honosili i HotHoles. Pamatujete si ještě tu učebnu, kde Jamie sváděl svou učitelku? (Pokud ne, rozhodně si přečtěte Defy.) Doufám, že ano, protože ústřední hrdinka Daria navštěvuje tu samou třídu a je pro ni ponižující čelit historii, kterou tam její rodiče zanechali. Daria je královnou školy, vládne jí pevnou rukou a málokdo by o ní řekl něco hezkého. Umí se totiž chovat jako pořádná mrcha! Jamie, její otec, ví moc dobře, že jeho dcerka umí být i prostořeká a vysloužila si od něj přezdívku Hulk, jelikož prý vypouští tuhle potvoru ze svého nitra a kope kolem sebe. S Jamiem vychází Daria mnohem lépe než se svou matkou, které bez okolků klidně říká Melody. Ač se Mel snaží najít ke své dceři cesstu, prozatím se míjejí...

Penn Scully na tom není líp. Dariu nenávidí až do morku svých kostí, protože kvůli ní provedl něco, co změnilo navždy něco podstatného. A teď musí už po čtyři roky čelit následkům. Že nevíte, oč se jedná? Buďte v klidu. První dvě kapitoly vás totiž zavádí do dob, kdy je oběma hrdinům kolem čtrnácti let a poprvé se setkávají. Stane se něco zásadní a to je změní. Autorka navazuje na děj po čtyřech letech a představuje vám Penna v celé kráse. Je z něj fotbalový kapitán na konkurenční škole, holky mu padají k nohám a on trpí, protože nic není takové, jaké by mělo být... Na rozdíl od Darii je chudý, jak kostelní myš, ale to neznamená, že se nenajde příležitost, jak tyto dva šikovně dát dohromady. Však si počkejte!

Charaktery jsou velmi dobře vystavěné a pěkně komplikované. A to nejen ústřední postavy, ale také vedlejší. Snadno vám učarují, aniž by vás k nim autorka pustila blíže. Velmi šikovně je také vymyšlené dění, které je v pozadí milostného vztahu jako líbivý, lákavý a zajímavý doplněk. Pro někoho podstatnější složkou než samotný vztah, takže si určitě přijde na své, jelikož se toho řeší i mimo milostnou aféru dost a hlavně máte náhled na hrdiny, kterým se teprve pozornosti dostane.

L. J. Shen není žádný nováček na literární scéně a ví, jak pracovat s textem, ale stejně tak ví, jak šokovat své čtenáře a omotat si je kolem prstu, aby je napětí hnalo dál a dál. Už od HotHoles víte, že se spisovatelka takřka ničemu nevyhýbá, ale přitom se stále drží v mezích. Čas na kontroverznější náměty nastává i v tomto románu. Ústředním motivem je pomsta, ale můžete se dočkat jakési karmy, co se týče Jamieho a jeho svádění učitelky. Dále jsou ve hře lidské osudy, hříchy z minulosti, fotbal, stipendia a řešení budoucnosti.

Ve hře jsou rozhodně také silné emoce, myšlenky, vášeň, která hraje v tomto toxickém vztahu prim stejně jako nenávist. Můžete se těšit na pořádně pikantní scény, které se postupně rozvíjejí až nabídnou to, po čem hrdinové samozřejmě touží nejvíc... Samotné navazování vztahu je hodně toxické a výbušné, jelikož tito hrdinové jsou vážně neskutečně emocionální a ještě víc tvrdohlaví. Rozhodně vás čeká hodně divoká a impulsivní hra na kočku a myš z pozice dospívajících, kterou někteří slupnou, jako malinu za pár hodin.

Těšíte se na své oblíbence z původních HotHoles? To klidně můžete. Nejenže se ve vedlejších rolích setkáváte samozřejmě s rodiči ústřední protagonistky, tedy s Jamie a Melody, ale objevují se i ostatní neřádi, kteří některým z vás ukradli srdce. Stejně tak si autorka velmi slušně buduje základy pro nové romány, týkající se ostatních potomků, takže se můžete těšit na Knighta, Lunu i Vaungha a další, kteří vás budou provázet svými příběhy později.

Líbili se vám Hříšnící? Tak tahle Nová geneace je ještě o level výš a nejspíš potěší, že se nejedná o typické romány pro ženy, ale naopak méně ohraný žánr New Adult. Zkaženější, hříšnější, divočejší a neodolatelnější! Životní etapa Penna a Darii je pekelně bouřlivá a jestli si na ni toufnete, užijete si neskutečné milostné dobrodružství, na které nejspíš jen tak nezapomenete.

Co na titul říká Chensie? HotHoles nepatří mezi mé top, jelikož je to na mě trochu účelovější a vyumělkovanější, než jsem zvyklá. Ale líbí se mi styl kontroverze, kterým se autorka vydala. Navíc má i velmi líbivé charaktery, takže si jejich příběhy ráda přečtu. Co se týče Penna a Darii, tak to bylo fakt hodně toxické a hříšné. Držela jsem jim pěsti, ale občas mě spíš štvali. Oba si byli svým způsobem podobní a někdy jsem nad nimi protáčela oči. Skvěle vytvořené charaktery, to rozhodně, ale byli na pěst. :D Nejvíc mě láká příběh Knighta a Vanghta, u kterého to bude ještě hodně zajímavé. Kam se hrabe na svého syna Vicious, to vám tedy povím. Nelíbil se mi vztah s rodiči, který Daria měla, i když byl uvěřitelný a skoro typický pro dívky jejího věku. Penn je fakt miláček, namyšlený frajírek, kterému nelze odolat, i když má špatné stránky. Zkrátka bad boy, který mě bavil. Titul má své klady, má jich hodně a chápu, proč jej budete milovat. Já jsem se občas i zasekla a nemohla jsem se prokousat dál. Víc než vztah těch tvrdohlavých milenců mě lákalo okolní dění, což se dá brát jako kvalitní vypracování světa a vedlejších postav. I přesto to bylo zajímavé čtení a rozhodně bude mít místo vedle Hříšníků v mé knihovničce. Už aby byla k dispozici pokračování o dalších hrdinech, kteří mě lákají opravdu moc.

Penn

Říká se, že pomsta chutná nejlépe za studena.

Před čtyřmi lety mě Daria Followhillová zničila.