Recenze: ODKAZ HAWTHORNŮ (Jennifer Lynn Byrnes)

Pokračování úspěšné série plné napětí a záhad

Za recenzni výtisk děkuji Euromedia

Americká spisovatelka Jennifer Lynn Byrnes v České republice zaujala svou young adult ze současnosti. Jedná se o sérii Hra o dědictví. Stejnojmenný první díl (recenze) si získal mnohé, ale stejně úspěšný je i druhý titul Odkaz Hawthornů. V zahraničí vyšel závěrečný díl The Final Gambit a také román The Brothers Hawthorne, což bude zřejmě samostatný počin.

Každopádně opět vítejte v sídle Hawthornů, tedy Hawthorne House, které je plné tajemství, temných zákoutí a tajných chodeb. Také v něm žije mnoho zajímavých obyvatel a hlavně Avery, která svůj neskutečný příběh vypráví.

V prvním díle Hra o dědictví jsme měli možnost Avery a vedlejší postavy poznat. Dějová linie odhalování tajemství byla zaměřená právě na Hawthorne House a jeho okolí, ovšem nynější pátrání se zaměřuje na cestování, objevování nových míst a rodokmen rodiny. Je obsáhlejší, možná lehce zmatečné, protože je toho hodně a odlišné. Takže vás mohou bavit obě knihy stejně, nebo naopak s ohledem na záměr jedna více. Záleží, k čemu tíhnete.

Nicméně ostatní okolnosti jsou vlastně stejné. Avery žije i nadále svůj život, chodí do prestižní školy, snaží se pátrat po tajích, které starý pán nastražil a nechává si motat hlavu Jamesonem a Graysonem.

Romantická linie je možná ještě o něco jemnější než v předešlém díle, ale také dojde na polibky a vzrušení. Nicméně je spíše upozaděná, takže pokud chcete ryze romantický román, nebudete spokojeni.

Ovšem dobrodružství, vzrušení a napětí knize nechybí. Všelijaké odkrývání tajemství odhaluje především minulost, která se odehrála před narozením samotné Avery. Tentokrát je na čase pátrat mimo domov, a tak Avery nachází místa, na kterých nikdy nebyla a stále čelí nebezpečí ze strany Sky a svého otce Ricka. No, samozřejmě má díky svému bohatství a minulosti mnohem víc nepřátel než si uvědomuje.

Koncept má autorka opět promyšlený a zářný, ovšem já osobně jsem dala přednost pátrání, které provázelo první díl. Bavilo mě víc a přišlo mi dynamičtější. Tady se nachází úseky, kdy se nic neděje, ač je jich málo, už je to lehké kolísání, které náročnější čtenář neocení. Stejně tak jsem měla pocit, že o něco málo ochladla jiskrná milostná linka a něco už Byrnes nemá tak dobře vymyšlené, aby to obhájila i před náročnějšími čtenáři. Že by ti zvídaví hoši, co tak rádi všechno odhalují, nepřišli na něco tak zřejmého? Některé prvky bych předpokládala, že budou vědět.

Na druhou stranu je Odkaz Hawthornů pořád velmi neotřelý titul, který si nelze nezamilovat. Ať už díky jeho postavám, které působí živým dojmem nebo právě pro všechna ta tajemství a dramatické osudy.

V případě, že se vám líbila Hra o dědictví (a já věřím, že jste byli nadšení) si určitě nenechte ujít pokračování, protože stojí za to! Doufejme, že třetí díl vyjde, co nejdříve, abychom si mohli přečíst všechny tři knihy za sebou a zážitek byl celistvý. Uvidíme, zdali má autorka nějaké mezery či se nám nepodaří nachytat ji na švestkách. Každopádně je tohle velmi osvěžující napínavý titul, který mohu doporučit nejen cílovým milovníkům young adult!

Napínavé pokračování bestselleru Hra o dědictví! Dědička Avery Grambesová pátrá po muži, který by mohl zodpovědět její otázky, a to včetně té hlavní: Proč odkázal miliardář Tobian Hawthorne své dědictví neznámé Avery místo vlastní rodině? Test DNA Avery prozradí, že s Hawthornovými není pokrevně spřízněná, a další stopy naznačují, že její spojení s rodinou je hlubší, než si dovedla představit. Grayson a James, záhadní a přitažliví Hawthornovi vnuci, Avery stále zamotávají hlavu, a za každým rohem při tom číhají nebezpeční protivníci, kteří se nezastaví před ničím, jen aby Avery vyřadili ze hry... Doporučený věk 13+.

Žánr: young adult

Ze série: Hra o dědictví 2.

Počet stran: 344