Recenze: PLAVBA ZLÝCH SNŮ (L. J. Shen)

Oslnivá romance v Hollywoodském stylu

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Americká spisovatelka už má v České republice celkem osmnáct přeložených knih a čtenáři se její tvorby nemohou nabažit. Mezi nejnovější díla patří právě Plavba zlých snů, která je opět poměrně originálním a zábavným námětem.

Vypravování ze dvou úhlů pohledů v ich-formě je čtivé, dynamické, plné emocí a skvělé atmosféry. V tomto případě se autorka rozhodla pro ztvárnění ve stylu filmové romantické komedie, která možná je lehce na hraně s uvěřitelností, ale za to dokáže oslnit a pobavit. Humor je nedílnou součástí stejně jako vtipné či drsné průpovídky. Jestli nemáte v oblibě komickou složku, mohou vám připadat trochu přes čáru.

Námět se zdá na první pohled jednoduchý, ale přitom je o něco komplikovanější. Hlavní hrdinka Tennessee je hodně silná, musí být, jelikož celé město Fairhope je proti ní, a dokonce i její rodina se k ní nechová zrovna nejlépe. Sama vychovává třináctiletého syna. Stala se ostudou rodiny, jelikož otěhotněla ve svých šestnácti letech, ale od těch dob se mužům spíše vyhýbá a před ostatními ze sebe dělá hloupou devětadvacetiletou ženu, která pomalu neumí do deseti počítat. Jenže taková není. I když je to holka od rány, přece jen má své city a zajímavý charakter.

Doktor Cruz Costello je oproti ní miláček všech a všichni mu jdou na ruku a obdivují ho. Prezentuje se jako kavalír, který nemá štěstí na lásku, a tak mění ženy. Pravdou je, že je do jedné zamilovaný už po dlouhá léta... Jeho zájem sahá až na střední školu, kde pocítil zradu.

Tihle dva, kteří se k sobě chovají dosti nevraživě, skončí díky alkoholu na zcela jiné lodi, než na kterou měli jít. Jejich rodina na ně čeká, ale oni si plují jinam a z počátku to vypadá, že není možnost přestupu. Skoro polovina knížky se tak odehrává na luxusní obří lodi, která snad nepostrádá vůbec nic. Jelikož ti dva se rozhodli si dělat ze života peklo, v prvních dnech se pořádně štvou a v těch dalších už se nemohou jen tak ubránit vzájemné přitažlivosti.

Druhá polovina knihy je ještě více dramatická a proměnlivá. Rozhodně se máte nač těšit, pokud toužíte po výrazných scénách a emotivních dramatech, ve kterých je občas Tennessee za průšvihářku a každý je na ni naštvaný. Ona se však nedá a tak na konci můžete očekávat radostné události jako třešničku na dortu. Všem vám je zřejmě jasné, že tihle dva spolu prostě skončí, teď jde jen o to, jak hodně svízelná bude jejich milostná pouť za láskou. Samozřejmě se očekávaně dočtete i vhodně sepsaných intimních scén, ačkoliv publikace nespadá přímo do erotického žánru.

Plavba zlých snů je vtipná, oslnivá a žhavá romance pro čtenářky, které chtějí letní dramatické čtení o lásce. Knížka je opravdu povedená a věřím, že většině se bude pětihvězdičkově líbit.

Já jsem se bavila, ačkoliv tohle přímo není můj šálek kávy. Líbilo se mi i ztvárnění, které zavánělo filmovou romancí. Bylo to zajímavé, svižné, a navíc ty charaktery byly pěkně okázalé, ač rovněž i propracované. Tennessee jsem příliš nechápala, ale rozhodně nemohu říct, že by mě nudila. Byla hodně svá stejně jako její příběh. Knížka sice nebude patřit mezi mé top, ovšem napsaná je kvalitně a kreativně: L. J. Shen prostě psát umí a já věřím, že si stejně jako já čtení užívejte.