Recenze: ÚTĚK NA VENKOV (Julie Caplin)

Kvalitní romantika od skvělé Julie Caplin

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Grada

Romantické útěky jsou úspěšnou sérii anglické spisovatelky Julie Caplin, která už má na svém kontě v České republice kvalitních osmnáct romancí. Nejnovější počin, stejně jako celá série, vyšel u nakladatelství Grada – Cosmopolis a představuje útěk na venkov...

Vypravování v er-formě se zaměřuje na Ellu a Devona, kteří mají za sebou nešťastné vztahy a jizvy na srdci. Oba procházejí těžkým obdobím a potýkají se s různými problémy. Vypravování je dynamické, plné atmosféry i emocí, a přesto není účelově srdceryvné. Zobrazuje krásu a klid venkova, který je tolik potřebný pro zahojení duše obou hrdinů.

Elle si dává pauzu se svým přítelem Patrickem. Tíží ji opravdu těžké chvíle, které prožila a partner nebyl při ní a naopak se z toho, co se stalo, radoval. Ella tak řekla dost a rozhodla se, že odjede z Londýna na venkov, kde bude hlídat Magdě psa Tess.

Už v úvodu ji tam přivezli její rodiče a ponechali ji samotnou v úplně cizím prostředí, se kterým se musí Elle poprat. Jelikož je z Londýna trochu rozmazlená, je pro ni pobyt na venkově z počátku příkořím, ale postupně se její charakter šikovně vyvíjí a mění. Stává se z ní lepší člověk, který se dokáže postarat o fenku Tess, ale i chápat domorodce, a dokonce s nimi držet, když ji navštíví kamarádka Britt z Londýna. Už začíná vidět rozdíly, natolik se její život změnil.

Devon má své osobní problémy, o kterých se dozvídáte později. Zprvu to vypadá, že je prostě bručoun, který nemá na nic a nikoho náladu a dokáže to lidem pěkně vytmavit. Ovšem v jádru je to velmi ryzí člověk, který by se pro ostatní rozdal. Spolu s Elle bude přemýšlet o tom, jak ze svých obtíží ven... A zda je pro něj vhodné být na venkově, kam přispěchal na pomoc otci, jež už nezvládal veterinární péči.

Autorka se zaměřila na závažná témata, kterými jsou potrat, finanční problémy, nevhodný výběr partnera, veterinární péče, krádež, umění atd. Jelikož Devon je veterinář, tak se samozřejmě děj zaměřuje na péči zvířat a zejména budou potěšení pejskaři, kteří se dočkají i zobrazení několika psích hrdinů, a to velmi reálně. Představuje velmi komplexně skutečný život se strastmi i radostmi.

Útěk na venkov je romantickou oddechovkou jako předešlé díly, můžete se tedy primárně těšit na reálnou milostnou linii, ale také nalezení sebe sama. Zajímavý vývoj charakterů potěší i náročnější čtenáře, stejně jako kvalitní sepsání prostředí a dalších prvků.

Knížku bych doporučila samozřejmě všem fanouškům Julie Caplin, ale také těm, kteří chtějí kvalitní romanci pro náročnější i nenáročné. Spisovatelka má literární um a také umí báječně sepsat běžná témata, která vždy ozvláštní.

Mně osobně byl Devon hned sympatický. Takové aktéry mám ráda a stejně tak jsem si oblíbila Elle. Líbilo se mi, jakým způsobem se postupně měnila a jak zapadla do místní komunity. Všechny jsem si je oblíbila a rozhodně mi prostředí bylo velmi blízké. Témata tentokrát byla hodně vážná a procítěně sepsaná, to dodávalo příběhu velký šmrnc a pořádnou dávku emocí. Užila jsem si ji a musím říct, že se Útěk z venkova zařadil mezi mé nejoblíbenější od Julie Caplin.