Recenze: ZMIZ, DOKUD MŮŽEŠ (Rebecca Zanetti)

Napínavé pokračování thrillerové krimi série s romantickými prvky

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelskému domu Grada

Americká spisovatelka Rebecca Zanetti v České republice prorazila výtečnou krimi sérií s názvem Laurel Snow. Poprvé vás detektiv Laurel Snowová uhranula v románu Uteč, dokud můžeš, kde řešila několik brutálních vražd. Vyšetřování bylo opravdu silně napínavé a ke všemu jako bonus se ho dotýkala také milostná zápletka. Nepříliš výrazná, aby odradila ty, kteří nechtějí vyloženě romantiku, ale stále autentická natolik, že nadchla i čtenářky, toužící po intimitách.

Druhý díl Zmiz, dokud můžeš je navazující pokračování, kdy se s detektivem Snowovou setkáváme po měsíci. V té době se nic příliš nedělo, a dokonce se ani neviděla s Hutchem, kapitánem horské služby, se kterým měla úlet na jednu noc.

Po měsíci se však dění v městečku znovu rozjíždí a je na čase vrhnout se do nového vyšetřování. Někdo totiž vraždí ženy dosti brutálním způsobem. Rozmlátí jim obličej k nepoznání a usekne jim ruce. Nechá je ležet ve sněhu a kolem nasype černé jiřiny. Co tím chce vrah říct a kdo bude jeho další oběť? Rozhodně se jedná o velice zajímavé a rovněž i děsivé případy, které Laurel musí za pomoci svého týmu vyšetřit.

K dané oblasti ji váže nejen rodina, ale tak trochu i Hutch a nevlastní sestra Abigail. Ta je velkým otazníkem a patří mezi nesympatické postavy, přestože ani ona není černobílá. Charaktery jsou totiž vystavěny velmi dobře. Nejvýraznější a nejzajímavější je právě Laurel, která má problémy s rozpoznáváním lidských emocí, ale za to dokáže bravurně vyšetřovat a má vysoké IQ. Tato žena má pro strach uděláno a její dedukce je opravdu působivá. Pokud vás láká napínavé a dynamické vyšetřování, budete nadšeni.

Vypravování v er-formě se převážně dotýká právě Laurel, ale také Hutche. Ke všemu máte však několik málo náhledů na úhel pohledu vraha, díky němuž se vám snáze bude hádat, o koho se jedná. Máte rozhodně možnost pátrat po něm spolu s Laurel. Autorka vám prostřednictvím svého šikovného příběhů dává různorodé indicie, i když není snadné je odhalit. Důraz je dán na atmosféru, a jelikož se dění odehrává v zimě, rozhodně se jedná o čtení, které se hodí číst v této době.

Milostná linie je pozvolná. Zanetti netlačí na pilu, ale jelikož chemie mezi hrdiny funguje velmi dobře už od prvního dílu a pořádně to mezi nimi jiskří, tak je jen přínosem, že se titul netočí jenom kolem romantiky a erotiky. Na intimity dojde, ale není jich příliš a jsou opravdu dolaďujícím prvkem, takže v případě, že chcete erotický román, bude potřeba sáhnout po jiném titulu. Tady je erotika jako bonus, nikoliv jako přímý děj.

Dějová linie se točí především kolem vyšetřování, ale i tak máte možnost pozorovat Laurelin osobní život i mezilidské vztahy a osudy jejích kolegů. Pokud jste si v prvním díle oblíbili tým této vyšetřovatelky, budete nadšení ze znovushledání.

Čím více čtete, tím více vražd a napětí se vás dotýká. Nejvýraznější a nejnapínavější je samozřejmě závěr, který může čtenářkám připadat trochu urychlený. Finušuje se, o to víc se odhaluje. Největší odhalení si spisovatelka nechala na konec a je to tedy opravdu silné, pokud sledujete životy ostatních hrdinů. I když aktuálně čtenář neví, jaký případ bude Laurel Snowová řešit příště, už nyní je mu jasné, že bude muset v určité věci zakročit.

Zmiz, dokud můžeš nelze číst bez znalosti prvního dílu, proto doporučuji přečíst si i román Uteč, dokud můžeš. Věřím, že vás tato napínavá detektivní linie s romantickými prvky nadchne a nezklame.

Dle hodnocení se čtenářům pokračování líbí dokonce víc než první díl. Já jsem opačného názorů. Bližší mi bylo první vypravování, zatímco dvojka se mi četla o něco hůř. Ačkoliv je to dynamické, případ byl zajímavý, tak se mi hůře začítalo. Nicméně mě bavilo s Laurel hledat vraha a těšila jsem se na romantickou zápletku, protože Hutch je rozhodně hrdina, který umí zapůsobit. Stejně tak je mi sympatická i Laurel a nevadilo by mi, kdyby mi autorka poskytla bližší náhled do jejího soukromí, i když to vlastně poskytuje. Jen Laurel prostě žije převážně prací. Každopádně jestli chcete detektivku, která je svým způsobem někdy až brutální, a přesto dokáže zapůsobit i na romantické čtenářky, není nad čím váhat.