Recenze: POKREVNÍ POUTA (Richelle Mead)

Nové vydání se spešl nádhernou ořízkou a působivou ilustrací

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart - #BOOKLAB

Pozor, pozor! Jestli vás nalákala Vampýrská akademie od americké spisovatelky Richelle Mead, tak nakladatelství Slovart - #BOOKLAB má pro všechny fanoušky potěšující zprávu. Rozhodli se totiž vydávat sérii Pokrevní pouta v novém vydání s velice atraktivními knižními obálkami ve stylu Vampýrské akademie. Radost pohledět a prožívat. Ke všemu si u Slovartu jistě každý zamiloval ty báječné ořízky. Nevím, jak vy, ale já jsem byla doslova uhranutá právě ořízkou Pokrevní pouta, která je prakticky trojrozměrná. Ve vrchní části nebe, v té nejdelší zobrazený malebný zámek a vespod jezero s kvetoucími lekníny. Naprostá nádhera!

Série volně navazuje na Vampýrskou akademii, přesto však doporučuji ji číst až poté, co skutečně budete mít VA přečtené, aby vám vše dávalo smysl a zachytili jste i ty nejmenší narážky.

Královna Lissa Dragomirová patřila mezi hlavní hrdiny série VA a v té době byla ještě na škole a teprv morojskou princeznou. Nyní je z ní královna, osobitá a svá, takže se neštítí žádných rozbrojů a jak se dozvíte už v anotaci, tak s ohledem na netradiční politikaření si příliš přátel nezíská. Samozřejmě má své stráže, protože jí kdekdo jde po krku. Děj se tak šikovně přesouvá na její nevlastní sestru Jill, která zažije brutální útok a je potřeba ji tedy ukrýt do bezpečí. Strážkyní se jí tak stává alchymistka Sydney Sageová. Autorka se rozhodla neopustit školní prostředí, když už se v něm tak dobře umí pohybovat, a opět se tak čtenář ve stylu young adult ocitá na škole, tentokráte lidské! Poutavější o to víc, jestli máte v oblibě záležitosti mezi upíry a lidmi.

Začátek je kupodivu volnější a spíše pomalejší. Pokud čekáte, že první díl bude podobně akční a napínavý jako Vampýrská akademie, nebudete nadšení. Je znát rozdíl. V tomto případě se Richelle Mead rozhodla nedat tolik na napínavé situace a akční dění, ale spíše se zaměřit na Jill a Sydney, které zkrátka prožívají své dny. Mezilidské vztahy hrají prim, což je velice příjemné, protože tento prvek spisovatelka ovládá skutečně velmi dobře. Samozřejmě nechybí ani v pozvolnějším  stylu milostná ya linie, která potěší zejména dívčí čtenářky.

Zrak je upřen na Sidney, stejně jako kdysi na Rose. Jestli vám Rose nebyla tolik sympatická, protože dávala přednost aktivnímu až impulsivnímu chování a někdy byla trochu na pěst, tak si Sidney oblíbíte. Ta je naopak přemýšlivější, hodnotí vše logicky a racionálně, takže je děj více oprostěn o dětinské a impulsivní chování, což pro mnohé může být vítanou změnou. Já osobně jsem rozhodně ocenila, protože vše pak působí o něco vyspělejším dojmem a nikdo nedělá účelové drama ve stylu strážkyně/teenagerky.

Charaktery jsou promyšlené a působí živým uvěřitelným dojmem. Ale pravdou je, že někteří čtenáři mají problém se vžít do děje. Může to být odlehčeným dějem, kdy není každá kaptola tak napínavá a akční. Naopak však jestli chcete dění více zaměřené na charaktery a skutečné dění bez výrazných akcí, pak si zas přijdete na své. Navíc věřím, že hodně čtenářek pomůže se začíst právě třeba osobnost Adriana Ivaškova...

Zatímco první polovina byla klidnější, u té druhé vám bude líto, že knížka končí. Už v závěru je zřejmé, že se tedy Richelle Mead chystala na pokračování a velice šikovně dokázala své čtenáře navnadit na druhý díl.

Jste fanoušky Richelle Mead a Vampýrská série se stala tvou oblíbenou? Pak není nad čím váhat. Pokračování je ve svěžím vyspělejším stylu a řekla bych, že i propracovanější. Mohu doporučit! :)

Já jsem si tvorbu Richelle Mead nedokázala oblíbit. Dala jsem tomu šanci stejně jako u Cassandry Clare, u které první tři díly byly trápením a čtvrtý jsem hltala. Od té doby zbožňuju vše, co se lovců stínů týká. Ačkoliv má spisovatelka talent, líčí poutavě a umí psát, tak mě odradila prostě Rose a celá Vampýrská akademie. Tohle bylo za mě o něco lepší, řekla bych, že spisovatelka výrazně vyrostla z těch nepříjemností, které mi vadily, ale přesto se nestala mou favoritkou. Čtení však bylo příjemné a to nové vydání je prostě velice krásné už na první pohled.