Recenze: ZÍSKEJ MĚ (Stacey Kennedy)

Romantická jednohubka

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelskému domu Grada

Americká spisovatelka Stacey Kennedy je v tuzemsku známá zejména díky sérii Phoenix, který čítá již pět dílů a posledním je prozatím právě Získej mě.

Romantická jednohubka vypráví v er-formě ze dvou úhlů pohledů milostné vzplanutí Ronana a Nessy. Dějová linie je jednoduchá, zaměřená zejména na sbližování, intimní pouto a lásku. Nikoho tedy nepřekvapí, že thrillerové prvky jsou upozaděné.

Nessa je v úvodu sice napadaná a málem to s ní dopadne špatně, ale naštěstí ji zachrání a ona tak skončí u Ronana. Ten se o ni stará a pomáhá jí zpět do života, zatímco probíhá nezobrazené vyšetřování a pátrání po viníkovi. Někomu přijde líto, že právě thrillerové prvky jsou minimální a setká se s nimi prakticky až na závěr, kdy dojde na odhalení totožnosti útočníka. Pravda, nikoho nepřekvapí, kdo za vším stojí. Nejedná se zrovna o nějaké promyšlené možnosti, naopak vše je dost průhledné už od prvních stránek.

Je jasné, že prim hraje milostná zápletka. Ta je uchopena velice pěkně a citlivě. Jemně poetická, především když se jedná o sepsané erotické scény, kterých je několik. Knížka díky tomu nespadá mezi prvoplánové erotické romány, ale rozhodně potěší dospělé čtenářky, toužící po romantice se vším všudy.

Nessa je představena jako velice sympatická žena, která by se pro ostatní rozdala. Pracuje jako zdravotní sestřička a přestože působí, že je své práci oddaná, příliš se s jejím zaměstnáním nesetkáte. Léčí se a jediná odbočka k lékařství je vlastně přes malého Ollieho, který zastává účelový emotivní prvek. Chlapec bojuje s rakovinou a Nessa s přáteli se vynasnaží mu finančně pomoci. Jak na to už asi čtenáři Phoenixu tuší...

Ronan v Phoenixu pracuje a má za sebou pestrou minulost v armádě. On sám je zobrazen jako citlivý muž, který bojuje s mnoha traumaty a necítí se psychicky úplně v pořádku. S duševním klidem mu pomáhá jeho pes Dex, který je zábavným elementem příběhu. O vojenství se toho také příliš nedočtete, Ronan ani příliš nevzpomíná na službu ani nezmiňuje svá traumata.

Charaktery jsou prvoplánové a prosté, což náročnější čtenáře nepotěší, ale v tomto případě to čtenář tak nějak očekává. Všechno je dá se říct záměrné a jednoduché, protože se jedná o příhodnou jednohubku, ve které se autorka ani nesnažila jít hlouběji a spíše jí šlo o načrtnutí milého milostného dramatu s pohádkovým podtextem. Všechno totiž nepřekvapivě končí dobře. Z epilogu poznáte, kdo bude dalšími postavami v nové romantické show...

Co se týče nápadu s Phoenixem, tak ten je opravdu poutavý a zajímavý. Škoda jen, že je kniha tak jednoduchá a spisovatelka se nesnažila jít hlouběji. Témata jsou sice známá, ale přesto mají potenciál. Na druhou stranu právě díky tomu, že je vše tak prosté je snadné číst sérii na přeskáčku nebo bez znalosti předešlých dílů. Sice je samozřejmě lepší, pokud si přečtete všechny romány, protože tak budete mít celistvý náhled na všechny hrdiny, ale na druhou stranu se nemusíte bát, že by vám něco zásadního uniklo.

Získej mě je opravdu roztomilá romance, psaná čistě pro relax. Náročnější čtenáře nezaujme, ale jestli hledáte milostnou oddechovku, u které si skutečně odpočinete, pak je tím pravým. Navíc ten příběh je skutečně krásně romantický, takže...

Pro mě první setkání s S. Kennedy. Umí vytvořit krásné příběhy, jen mě mrzelo, že jsou povrchní a že se autorka ani nesnažila o něco propracovanějšího. Přitom potenciál opravdu knížka má. Nečetla jsem předešlé díly, ale kdyby bylo Získej mě o něco promyšlenější, šla bych do nich. Nápad Phoenixu je opravdu zajímavý a spolu s těmi thrillerovými zápletkami zní skvěle. Ronan a Nessa byli báječní, co se týče jejich romantické zápletky. Kéž by byly propracovanější, aby i psychologie postav stála za to.