Recenze: PRINC (Nichole Chase)

Romantická oddechovka potřetí!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Chci zakoupit tento román

U nakladatelství Baronet vyšel závěrečný díl trilogie Lilarie, která si vás získala svou romantikou a nenáročností. Rozkošná oddechovka z honosného prostředí princů a princezen je okouzlujícím doplňkem knihovničky.

První díl Vévodkyně (recenze) vyšel začátkem tohoto roku. Příběh Samanthy Rousseau nás zavedl do neobyčejného světa bohatství, ale i přátelství, lásky a pozornosti. Ve druhém díle Princezna (recenze) jsme tudíž byli již jako doma, protože postavy nám byli známé a těšili jsme se na vypravování z úhlu pohledu Samanthiny přítelkyně, korunní princezny Catherine. Na řadu přichází zřejmě nejočekávanější postava, princ Maxwell James Trevor, který po dvou dívkách přebírá otěže Lilarie a představuje vám svůj vlastní okouzlující příběh plný šarmantnosti a gentlemanství.

Stejně jako předchozí díly, i tento se odehrává v ich-formě minulého času ze dvou úhlů pohledů. Jedná se o vypravování prince Maxwella, které srší mužností, emocemi a obdivem, a doplňuje se s vypravováním ústřední hrdinky lady Meredith Thysmerové.

Sympatická a přátelská lady Meredith si hned na začátku projde těžkou životní zkouškou. Zemřel jí totiž dědeček, na kterého se vždy mohla spolehnout. Ač je mladá, má už šestiletého syna. Už v sedmnácti letech měla dítě a nelituje toho, ovšem život pro ni není jednoduchý.

Když se jí pod nohy začne motat okouzlující princ Maxwell, stane se Meredith ještě o něco nejistější. Max je mužný, krásný a vzrušující gentleman a šlechtic, po kterém touží každá. Vždyť je to princ!

Ten chlap zavání malérem. Vysoký, štíhlý, ale se širokými rameny a obličejem, který ve mně vyvolává hříšné myšlenky. Je ztělesněním padlého anděla; ohromný fešák, v očích příslib žhavých, vášnivých nocí. (Str. 29)

I v tomto případě se jedná o nenáročný, procítěný a romantický příběh, který si vás získá svou jednoduchostí a krásnou atmosférou. Okouzlující princ a krásná lady Meredith k sobě postupně hledají cestu. Komplikací je situace, v niž se Meredith ocitla. Nemá to tak jednoduché, protože na prvním místě je pro ni syn, zatímco Max je bezdětný. Bude to vůbec umět s dětmi? Naštěstí s Martym si báječně rozumí a malý chlapec má sílu získat si svou upřímností a roztomilostí i čtenářky.

Samozřejmě se setkáváte nejen s Maxwellem, ale také hrdiny, které dobře znáte z předchozích dílů. Jestli jste si je oblíbili, můžete se těšit, že s nimi prožijete zas určitou část prožijete a budete vnímat, jak pokračují jejich životy.

Zamilovávala jsem se do prince z Lilarie. Do prince, který bude nenávidět všechno to, co obnáší kariéra, již se pro sebe pokouším vytvořit. (Str. 156)

Něžná milostná romance ze šlechtického prostředí není bez komplikací, ale nejedná se o žádné složitosti. Zkrátka život šlechty, který plynne tak, jak by měl. Obsahuje přirozené zvraty a hrdinové se musí popasovat s běžnými problémy, které je svým způsobem utváří. Láska je plná romantiky, takové té svůdnosti na výšši, kdy se tančí ve zlatém sále. Nejedná se však o ten třpyt, který dělá tento románek výrazným, je to chování a emoce, co si vás získá. Jemné a mužné dobívání kořisti. Lehkost spojená s gentlemanstvím a krásou, jež obvykle hledáte v historických románech.

Po celou dobu vás provází příjemný humor a souznění, které hraje největší prim v očekávaném závěru. Samozřejmě se jedná o happyend, což není spoiler ani překvapení. V tomto případě je jasné, kam vztah hrdinů směřuje a nejdůležitější je cesta, nikoliv její závěr. Věřím, že některým čtenářkám se bude po Lilarii stýskat, protože dokázala být okouzlující tím pestrým způsobem.

Román Princ, a prakticky celou trilogii, bych doporučila romantickým čtenářkám, které touží po oddechové romantické četbě. Po něčem okouzlujícím z dnešní doby, které však v sobě má příslib samotných mocných králů. Užijte si čtení!

Co na Prince říká Chensie? Po přečtení dvou předchozích dílů jsem samozřejmě věděla, co očekávat. Nekomplikovaný romantický zážitek, který si mě v tomto případě z trilogie získal nejvíc. Já se také na prince nejvíc těšila. Vždyť je to naprosto jasné, je to princ! Navíc Maxe jsem měla možnost poznávat už od prvního dílu a stejně jako ostatní postavy si mě získal. Krásný a jednoduchý příběh byl okořeněný o prvek dítěte, které bylo veselým a příjemným zpestřením. Za mě je tento román nejpovedenější a nejvíc si mě získal. :)

Maxwell James Trevor, princ Lilarie, své vladařské povinnosti nenávidí. Před veřejným zájmem se skrývá ve svém malířském ateliéru a veškerým oficiálním událostem se svědomitě vyhýbá. Když však zemře jeden ze šlechticů, jemuž byl nedávno navrácený majetek i titul, jeho bratr Alex ho požádá, aby tu smutnou zprávu oznámil vnučce zesnulého. Přestože se mu příčí být poslem žalu, nechce, aby se dotyčná dověděla o dědečkově smrti z médií.

Novopečená lady, Meredith Thysmerová, pochází z chudé rodiny s nevalným zázemím. Ze všech sil se snaží zajistit lepší vyhlídky pro sebe i pro svého šestiletého syna – a k dosažení cíle neváhá využít svých předností. Ale když ji pohledný princ Max zpraví o smrti jejího dědečka, její plány se zhroutí. V nelehké situaci si ji však Max záhy získá nejen svou nezištnou ochotou a smyslem pro humor, ale především svou náklonností vůči jejímu synovi Martymu. Meredith zanedlouho zjistí, že podlehla něčemu, čemu se po trpkých zkušenostech už nikdy nehodlala podvolit: Zamilovala se. Zbývá zdráhavého Maxe svést a přesvědčit, že je ženou jeho srdce…

Žánr: Romantika
Ze série: Lilarie 3.
Počet stran: 269