Recenze: VÁLKA S LÁSKOU (Winter Renshaw)

Romantické drama

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

Autorka úspěšné trilogie PS, kterou jsem vám představovala, se pustila do nové romance pro ženy s názvem Válka s láskou. Tu nedávno vydalo nakladatelství Beta stejně jako tři předešlé romány. V České republice však americká spisovatelka debutovala titulem Nebezpečné iluze, který vyšel v roce 2018.

Vypravování se odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledů ústředních protagonistů, kteří vás přivítají v New Yorku. Styl psaní je čtivý, nepostrádá emoce a vzrušení. Potěší spíše jako oddechovka pro nenáročné čtenářky, které touží po milé romanci. Jestli už jste četli díla Winter Renshaw, tak si určitě dokážete představit, jak malebné čtení vás čeká.

Love, tak se jmenuje hlavní hrdinka. Pravda, to jméno by možná chtělo vytříbit, protože je trochu klišoidní, ale k této ženě se opravdu hodí. Je citlivá, ale umí si stát za svým. Prožila ošklivý rozchod s mužem, do kterého se zamilovala, když neměl nic a když velmi rychle zbohatnul, změnil se a z Love se stal jeho pouhý doplněk.

Hunter je však hodně naštvaný, jelikož ho Love připravila o malou část jmění a tenhle člověk je na své bohatství a okázalost pyšný. Proto si také vymyslel plán, který vám představuje anotace, a jeho součástí je právě Jude...

Bývalý voják, instalatér a hudebník Jude je na mizině, pomáhá své sestře starat se o dvě holčičky a tak nějak žije z ruky do pusy, aby zkrátka přežil. Najednou se mu obrátí život vzhůru nohama, když přijme nabídku. Zabydlí se v luxusním bytě, hned na proti Love a jeho úkolem je svést ji a dovést k oltáři, protože tím by přišla o vyživovací právo. Povede se mu to?

Příběh je nenásilný, zaměřený ryze na milostnou linii. Ta působí příjemným a přirozeným dojmem, ač se sem tam objeví účelový prvek, který ji trochu zpestří. Celkové čtení není příliš dramatické či napínavé, ale rozhodně nepostrádá emoce. Jak si k sobě Love a Jude nacházejí cestu, získávají mnohem víc a díky tomu také mají možnost o to víc ztratit... Jak to nakonec dopadne?

Závěr je samozřejmě nejdramatičtější. Všechno se zamíchá a pravda vychází najevo o trochu jinak, než čekáte. K tomu všemu se po celou dobu vlastně hrdinové drží i svých rodin. Jude své sestry a neteří a Love svých sester a matky, která po smrti manžela zůstala sama a nesnáší New York, Lovenino nové místo k životu. Vrcholí tak i náhled na mezilidské vztahy v rodině, které jsou velmi šikovně popsané a budí ve vás dojem opravdovosti.

Díla Winter Renshaw jsou romantická, plná emocí a něhy. Jsou dramatická, ale to není to nejpodstatnější, co nabízí. Jsou obvykle oddechová a naprosto se hodí jako čtení pro odpočinek. Zaujala-li vás anotace Války s láskou, určitě si přijdete na své. Co slibuje, to také nabízí. A stejně tak mohu doporučit i trilogii PS, která se autorce také moc povedla. Užijte si čtení!

Co na titul říká Chensie? Love byla sympatická hrdinka, i když ji Winter Renshaw možná až moc vyblejskala a udělala jí charakter bez poskvrnky. Jude byl vážně zlatíčko, který nevěděl už kudy kam a jeho osobní drama bylo působivé. Co se týče Loveniny sestry Cameo, ač vypadala jako černobílý charakter, zcela to tak není. Hrdinové jsou obvykle buď dobří nebo špatní a spadají spíše do těch černobílých postav, ale i přesto se do nich snadno vžijete a jejich příběh si užijete. Alespoň mně to přišlo vhod v ten pravý čas. :)

Love Aldridgeová je rozvedená s obrovskou částkou výživného na svém bankovním účtu. Potkává Juda Warnera, nového souseda. Jude celý život tvrdě pracoval. On a jeho sestra měli smutné dětství a Jude dělal vše, co mohl, aby ji chránil a podporoval. Sestra je svobodná matka dvou dětí, jedno je nemocné, což stojí peníze, které nemají. Hunter, exmanžel Love, učiní Judovi nabídku, kterou nemůže odmítnout, protože potřebuje peníze. Má uškodit Love. Přestože je Jude slušný a podvádění lidí se mu protiví, souhlasí. Cítí se ale provinile a je odhodlaný přiznat se a doufá, že ho Love pochopí…

Nakladatelství: Beta

Počet stran: 320