Recenze: JAX (Kristen Callihan)

Úspěšné pokračování série VIP

Za recenzní výtisk děkuju nakladatelství Baronet

U nakladatelství Baronet je k dispozici pěkná řádka romantických knih s vhodně sepsanou erotikou a pokud takové čtení máte rády, rozhodně si nenechte ujít kvalitní tituly spisovatelky Kristen Callihan. Už znáte sérii VIP? Vše začalo prvním dílem s názvem Idol, který byl pěkně smyslný. Pokračovalo to snad ještě lepším příběhem manažera skupiny s jednoduchým pojmenováním Manažer. Nyní máte možnost přečíst si nejnovější publikaci Jax, poukazující na milovníka žen i drog, správného badboye Jaxe, známého již z předešlých románů. Čím si vás získá tento hrdina?

Vyprávění, jak už je u většiny romanci povětšinou zvykem, obsahuje náhledy na dvě ústřední postavy. Tu první jste si nejspíš oblíbili z předchozích dílů, tou druhou je nová hrdinka, která má rozhodně, co nabídnout. Styl psaní... Je poznat, že se tématu chopila vypsaná spisovatelka, která umí pracovat s textem. Naše česká překladatelka dodala překladu šmrnc a bohatou slovní zásobu, podpořila velmi dobře silnou atmosféru i charaktery postav. Snadno se tak začtete a můžete si užívat lehce pohádkový, přesto komplikovaný a k závěru i dramatičtější příběh.

Jax je zpěvák, ale i kytarista skupiny Kill John. Název kapely má autorka pěkně promyšlený, působí zábavně, takže můžete očekávat, že i vše ostatní stejně jako Jaxův charakter bude šikovně propracované. Jax se cítí osamělý a tak střídá jednu ženu za druhou, jenže to přestane fungovat, když se nakazí pohlavně přenosnou nemocí. Od té doby se rozhodne nezávazný sex hodit za hlavu, ale vztah rozhodně taky neplánuje. Ovšem co když mu do cesty vstoupí dívka, která ho zaujme nejen svým zajímavým vzhledem, ale také povahou a nesedne si z něj na zadek?

Stella Greyová nemá na růžích ustláno. Je to bojovnice, která se nevzdává a tvrdě maká na tom, aby se měla dobře. Má své zásady a pevný charakter, čímž se stává velmi sympatickou hrdinkou. Když potká Jaxe, nestane se z ní nanynka a stále se snaží být nad věcí, i když je těžké tomu přitažlivému rockerovi odolat. Ale Stella zná svou cenu a stejně jako Jax je tvrdohlavá.

Setkání těchto dvou hrdinů je velmi vtipné a vryje se jim do paměti. Ze Stelly je rázem neznámá zlodějka zmrzliny, která se náhle objeví také hned v bytě naproti Jaxovi. S tím bydlením je to takové účelovější, ale vzhledem k zábavné hře na kočku a myš, kde jsou oba vtipní a hraví a představují vám pěkně svůdnou romanci to autorce zřejmě odpustíte.

Nejspíš tušíte, že tihle dva skončí spolu. Ale jak vždycky říkám, podstatná je u romancí cesta k cíli a nikoli cíl samotný. A v tomto případě je trasa pěkně romantická, pomáhá hrdinům navazovat přátelství i pevnější pouto, založené nikoli na sexu, ale na cenných a niternějších okamžicích. Příhodná spletitost potěší, zapojují se tak do děje závažnější témata, na která se autorka připravovala už v samém úvodu knihy, tedy v případě Stelly, a tak nepůsobí ani přílišně prvoplánově. Erotické scény vás samozřejmě čekají, ale nejprve se Jax a Stella poznávají a to velmi poutavým způsobem. Kupříkladu Stella nechce prozradit, jakému zaměstnání se věnuje, i když on ji potkává s několika muži... Nemyslete na nejhorší, ale i v tom je jistý zakopaný pes, co se týče Stelliny minulosti.

Jax byl velmi příjemným překvapením. Z počátku velmi čtivý, i když postupem času víc a víc pohádkovější. Nevadí, taková romantická pohádka se rozhodně v knihovničce neztratí a nejspíš jsem ji ani nečetla naposledy, protože Jax je úžasný hrdina a Stella mi byla velmi sympatická. Přála jsem jim, aby k sobě našli směr, i když nebyl zrovna jednoduchý a stálo je to hodně úsilí. Jediný problém může být v tloušťce příběhu, někdo bude za takovou obsáhlou romanci rád, jiný by dal přednost lehčímu proškrtání, jelikož se potom může v závěru děj už trochu zajídat. Některá témata by si zasloužila více pozornosti, zatímco jiné scény by zas nebylo od věci trochu osekat, ale to každý zřejmě bude vnímat po svém.

Jestli máte rozečtené VIP, tak si rozhodně nenechte ujít životní etapu Jaxe. Okouzlí vás, jak jen to umí jen on. Nejvhodnější je přečíst si samozřejmě i předešlé díly, protože narážíte na mnoho postav, které už znáte. Volné pokračování se bude líbit všem romantickým čtenářkám a pokud jste VIP ještě nezačali, tak... nač čekáte? Pusťte se do ní, věřím, že nebudete litovat.

Moje první setkání s Jaxem Blackwoodem nedopadlo zrovna nejlépe. Na svou obranu chci ovšem říct, že jsem netušila, že je to právě Jax Blackwood – kdo by taky čekal, že v supermarketu potká legendárního rockera? Navíc se mi chystal přebrat poslední kelímek mátové zmrzliny s kousky čokolády. Asi jsem to měla nechat být, jenže mě domýšlivě vyzval, ať si tu zmrzlinu vezmu. A tak jsem ho políbila a kelímek mu obratně vytrhla z ruky. Jasně, bylo to ode mě trochu pod pás, ale zoufalé časy… Znáte to. Nečekala jsem, že se z něj vyklube můj nový soused.

Zdůrazňuju, že pěkně otravný soused, protože ho bavilo připomínat mi, že mu dlužím zmrzlinu, a zároveň neodolatelný soused, který moc rád hraje ve svém obývacím pokoji na kytaru dočista – a nádherně – nahý.

Měla bych se mu vyhýbat, jenže vyhýbat se Jaxovi dost dobře nejde – ne když mě dokáže rozesmát i rozpálit. Jsme jen sousedé a ani jeden z nás na lásku nevěří, mohli bychom však být mnohem víc. Mohli bychom mít jeden druhého.

Žánr: romance

Ze série: VIP 3.

Počet stran: 468