Recenze: KDYŽ JSME SI VĚŘILI (Sarina Bowen)

Nová kvalitní romance z Harknessky

Série The Ivy Years je tvorba pouze Sariny Bowen, která se nám představila nejprve v tandemu s Elle Kennedy a poté nám sama ukázala, že je talentovanou spisovatelkou, která ví, jak si získat fanoušky. Prozatím samostatně vychází u nakladatelství Baronet tato její série, která je velmi kladně přijímána.

Příběhy z Harknesské university nám představují životy studentů, zejména hokejistů. V prvním díle Když jsme se poznali šlo o Hartleye a Corey, kteří byli oba handicapováni a spojovala je láska ke sportu. U druhého jsme se zaměřili na Bridgera, Hartleyho kamaráda, který to neměl v životě jednoduché a snažil se ze všech sil, aby uhlídal své velké tajemství. Následoval třetí román s tématikou male/male, tedy gay romance, ve které poznáváte Grahama, Rikkera a také Bellu. Právě k té se váže tento titul...

Stejně jako u předešlé tvorby, i v tomto případě máme dva úhly pohledů, představující vypravování. Autorka se zaměřuje na pomalejší rozvoj vztahu, ale přesto děj ubíhá dynamicky a šikovně se mění. Sarina Bowen psát umí, o tom rozhodně není pochyb a naše česká překladatelka její příběh jen pozvedla. .Zuzana Ľaliková je protřelou překladatelkou, která má na svém kontě pěknou řádku překladů, mimo The Ivy Years třeba sérii VIP od Kristen Callihan, mou oblíbenou top sérii Nový Camelot od Sierry Simone či díla Elle Kennedy nebo Penelope Ward. Zpestřením vyprávění jsou španělská slova, vhodně přeložená prakticky hned v následující větě, jelikož Rafe má španělské předky. Ten jeho jižanský šarm má vážně hodně, co nabídnout!

Když jsme si věřili začíná z úhlu pohledu slušňáka Rafaela. Toho kluka si nelze nezamilovat. Je to sympaťák a naprosté zlatíčko a tak se nejspíš každý bude divit, že jej jeho přítelkyně podvedla. Měla být panna, měli o to přijít spolu, jelikož i on čekal na ten správný okamžik, ale ejhle. Allison Rafa podvedla a on namísto v její náruči skončil s Bellou. Ta je v kampusu velmi známá jako dívka, která se nebojí své vlastní sexuality. Jako si muži vybírají z dívek, tak on asi vybírá, s kým si užije nezávazný sex na jednu noc. Z toho důvodu zrovna nemá žádné kamarádky. S její matkou a sestrou jí vztah taky dost vrže, a když se jí život začne pořádně kazit až to vyvrcholí nechutnou šikanou, nastupuje Rafe...

Bellu znáte z předešlého dílu, kde se vůbec netají s tím, že s muži prožívá sex na jednu noc a nehledá žádný vážný vztah. Autorka se v tomto případě rozhodla měřit Belle stejným metrem jako svým hrdinům a tak když si mohou užívat oni, proč by nemohla Bella? Je v tom dávka feminismu, která ukazuje, že nazývat ženy hanlivými jmény jen proto, že dělají přesně to, co muži, není fér. Jenže ne každý Bellino chování pochopí. Já sama jsem si Bellu z minulého románu neoblíbila a kazila mi čtení i tady. Bylo obtížné popasovat se s hrdinkou, která mi nebyla sympatická a podle vašich komentářů na databázi nejsem sama. Na druhou stranu stálo čtení za to především díky oddanému a obětavému Rafemu, který je naprosto neodolatelným hrdinou a Bella si ho ani nezaslouží.

Sarina Bowen nedává důraz na klasické hry na kočku a myš. Její příběhy jsou reálné, velmi upřímné a nabízí obvykle náhled na nějaké téma, které čtenáře může ovlivnit. I nyní jich nabízí několik a ztvárnění je víc než podařené. Netypická love story o princi, který zachraňuje dívku, která z počátku ani zachránit nechce, bude mít samozřejmě happy end, ale cesta k němu je pořádně vachrlatá, napínavá, plná emocí a taktéž vášně! Rozhodně se můžete těšit na erotiku a romantiku, to se nebojte.

I přes nesympatie, které ve mně vyvolala Bella, nelze spisovatelce upřít talent. Sarina Bowen je úžasná autorka, která dokáže z běžných námětů vykouzlit neodolatelné a nezapomenutelné čtení. Určitě doporučuji! Jen pozor, jelikož na sebe romány volně navazují, tak je vhodnější je číst, jak následují po sobě, aby vám něco neuniklo. A rovnou se můžete těšit na páté pokračování s názvem Když jsme se proslavili, kde prim hraje Lianne, právě tu poznáte jako vedlejší postavu v této publikaci.

Rafea štve, že o své panictví přišel opilý a při sexu na jednu noc. Jeho přísná katolická výchova kladla vždy důraz na to, že máte milovat bližního svého – jen tedy jiným způsobem než s láhví vína a krabičkou kondomů. Když se však Belle nalepí smůla na paty a stane se obětí vyloženě zlomyslného žertu, Rafe jí nabídne pomocnou ruku.

Bella o ni však nestojí a rozhodne se, že s muži skoncovala. Nedokáže ovšem popřít, že jiskra, kterou spolu jedné noci zažehli, jen tak neuhasne.

Žánr: Romance, New adult

Ze série: The Ivy Years 4.