Recenze: KDYŽ JSME TO TAJILI (Sarina Bowen)

Kvalitní gay romance z hokejového prostředí

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Chci zakoupit tento titul.

Americká spisovatelka Sarina Bowen je většinou v tandemu s Elle Kennedy, ale už debutovala v České republice i se svým vlastním románem. První díl série Když jsme se poznali se týkal Hartleye a Corey, námět se točí kolem lásky s handicapem. Naprosto skvělá romantická oddechovka, která má něco navíc. Stejně jako volné pokračování s názvem Když jsme se skrývali. Tentokrát hraje prim Harleyho kamarád Bridger a mimo lásky se opět řeší poutavé téma. Ve třetím díle se setkáváte okrajově se svými oblíbenými hrdiny z předešlých knih, ale děj se točí kolem někoho zcela jiného...

Tentokráte se děj odehrává více na ledě, jelikož se příběh týká dvou členů hokejového týmu, kde je kapitánem právě Hartley. To je vážně správný kluk a je jen dobře, že má čtenář možnost trochu nahlédnout na jeho vztah s Corey, a stejně tak se znovu setkat i s Bridgerem. Ústředními postavami jsou však Mike Graham a Johny Rikker.

Graham je kluk, se kterým je zábava. Docela rád popíjí, aby potlačil minulost a snaží se ze všech sil být normální. Jenže když se na univerzitě objeví nový člen týmu Johny Rikker, jako by Grahama minulost dohnala...

Musím uznat, že děj je možná o něco méně propracovaný a někdy i méně dynamický, ale za to se autorce perfektně povedla psychologie ústředních hrdinů. Vážně povedené psychologická trýzeň, kterou si hrdinové prochází. Zejména Graham, ačkoliv by to čtenář neřekl, má velké dilema a netuší, jak se svými problémy naložit a vyřešit je. Tenhle kluk vás bude štvát, ale zároveň budete jeho obavy sdílet a držet mu pěsti. A co teprve Rikker? I to je zlatíčko, i když zažil mnohé ošklivé zážitky...

Milostná linie je vlastně gay romance, kolem které se točí hned několik ústředních témat, jako je coming out, přiznání sama sobě, šikana i homofobie. Báječné rozvedené a ztvárněné, takže si na své přijdou především ti, kteří tento žánr čtou. S ohledem na intimní erotické scény předpokládám, že čtenář, který poprvé chce číst lgbt román, by mohl být překvapen. Netuším, jestli mile či nemile, to už je na vaší povaze. Autorka nepíše vulgárně, ale ani nic nezaobaluje.

Co může čtenáři vadit? Tohle je tzv. pomalá romance, kdy má vše svůj čas a důvod. Žádné hrr, kde se na sebe hrdinové vrhnou, ale naopak je tu dost prostoru, aby se charaktery mohly projevit a autorka rozvedl ústřední motivy a načrtla základní obtíže. Tím bohužel někdy dynamika lehce pokulhává, když se dostanete do pasáží, kde se toho tolik neděje. Ač se většinou jedná o shrnutí, tak se někomu může číst pomaleji. Ovšem to je, řekla bych, jediný problém, který by mohl nastat, jinak je příběh velmi čtivý a báječný.

Příběhu nechybí uvěřitelnost, propracovaný děj a ani humorné části. Celé vypravování v ich-formě ze dvou úhlů pohledů Rikkera a Grahama působí velmi autenticky, takže jim jejich vysokoškolský život snadno uvěřite a ten marast prožíváte s nimi. Zajímavé je to také na hokejových zápasech a především v šatně. Jak se asi cítí gay, když se kolem něj producírují heterosexuálové a trousí hloupé poznámky? Svůj prostor získala také Bella, se kterou se setkáme v příštím románu. Ten by měl vyjít příští rok někdy v dubnu, takže si Když jsme si věřili rozhodně nenechte ujít!

Znáte dilogii My, tedy romány On a My? Nejspíš tušíte určitou podobnost, jelikož se na jejím tvoření Sarina Bowen podílela s Elle Kennedy. Stejně jako tento titul se My týká hokejistů, má obdobný humor a předpokládám, že pokud se vám líbí My, bude se vám zdát okouzlující i Když jsme to tajili. Lze číst jedno bez druhého, jsou to naprosto odlišné knihy, ale proč si nerozšířit obzory a nepočíst si kvalitní gay romanci, viďte? Stejně tak v rámci žánru můžu doporučit Přísně tajné, což je další kvalitní gay romance Elle Kennedy a Sariny Bowen.

Já sama hodnotím pěti hvězdami, jelikož jsem se fakt zamilovala do psychologie, kterou tu autorka rozehrála. Parádní trýznivost. Ať žijí mlýnské kameny a taky bezmoc, když nemůžete se svým milovaným prožívat běžné okamžiky, jako jiné páry. Naprosto si mě tím Sarina Bowen získala a mohu jen zatleskat.

Titul bych doporučila všem fanouškům gay romancí a především těm, kteří mají díla Sariny Bowen v oblibě. Vážně si přijdete na své! Celá série Ivy Years je velmi povedená a stojí za přečtení, takže ačkoliv se jedná o volné pokračování, rozhodně doporučuju přečíst si všechny romány od prvního po poslední, jelikož pak budete moci s hrdiny prožít jejich životní etapy mnohem komplexněji.

Co se stalo na střední, zůstalo na střední. Až doteď.

Před pěti lety Michael Graham zradil jediného člověka, který ho doopravdy znal. Od té doby svoji sexualitu tají před všemi, i před sebou.

Nemůže uvěřit vlastním očím, když do šatny hokejového týmu Harknesské univerzity vstoupí duch jeho minulosti, s taškou s hokejovou výstrojí na rameni a s tím samým úsměvem, kterému Graham kdysi nedokázal odolat. V tu chvíli je jedinou reakcí, na kterou se Graham zmůže, čirá panika. Jediné omylem pronesené slovo a nový člen týmu by mohl Grahamovi zničit celý život.

John Rikker je zase nováčkem. Tentokrát je to horší než obvykle, protože se mu na paty lepí novináři, kteří se nemůžou dočkat, až napíšou další článek o jediném hráči v první divizi, který o sobě otevřeně prozradil, že je gay. Jeho spoluhráči nejsou z přítomnosti tolika novinářů nadšení, a zvlášť jeden hráč zbledne pokaždé, kdy Rikker vejde do místnosti.

Rikker rozhodně nečekal, že by ho Graham přivítal s otevřenou náručí, ale to, že se mu ani nepodívá do očí, ho také překvapilo. Jak to tak vypadá, jeho bývalému… nejlepšímu kamarádovi, nebo příteli, nebo co to vlastně byli, se moc nedaří. Příliš pije a během tréninku se nedokáže soustředit.

Buď dva nejosamělejší členy týmu tlak, který je na ně vyvíjen, dočista zničí, nebo překonají bolest, kterou si způsobili, a vrátí se k sobě.

Žánr: Lgbt, Romance

Ze série: The Ivy Years 3.