Recenze: ÚZEMÍ VLKŮ (J. R. Ward)

Dobrodružství s vlky začíná...

Velmi populární spisovatelka J. R. Ward se specializuje na romány pro ženy. Ačkoliv má několik reálných romancí - Králové Bourbonu (recenze knihy Andělský podíl), Firefighters (první díl Posedlost) či Nezapomenutelná - tak převážně píše paranormální romance. Věřím, že spousta z nás zná Bratrstvo černé dýky (recenze) a k nim spadající spin-off či rozšiřující série, kterých je tolik, že už se to může i plést, ale stejně jako autorka, ani my tento náš oblíbený svět jen tak neopouštíme.

Bratrstvo černé dýky má jako vedlejší sérii Padlé anděly, ve kterých se občas objeví Trez a děj se občasně odehrává i v okolí  jeho klubu či dokonce v nich. Dále přímo souvisí Odkaz černé dýky, který se dělí na linii člena bratrstva a nového rekruta, takže jsme stále v sídle a užíváme si pořádný drill, boj i romantiku. Silně se hlavní série dotýká i Bratrstvo černé dýky: Vězeňský tábor (první díl Šakal), která nás zavedl na méně známé území. A víceméně se bratrstva dotýká i nejnovější série Doupě vlkanů, jejíž první díl vám velmi ráda představím...

Vypravování Wardové je zřejmě všemi oblíbené, jelikož i v rámci oddechové romantické četby snadno zaujme náročnější čtenářky. Český překlad je výtečný. Ač působí styl psaní komplikovanější než u běžných romantických děl, čte se velmi snadno a častokrát pobaví vtipným či netradičním přirovnáním, což už je takřka autorčinou doménou.

I tentokrát nám spisovatelka představuje několik dějových linií, na které je pohlíženo v její oblíbené a zejména využívané er-formě. Umí snadno představit emoce, myšlenky i vykouzlit báječnou atmosféru a popsat vhodně, ale bez zdlouhavostí zajímavé prostředí. Tentokrát se ocitáme nejen v přírodě, ale i ve společnosti, která se zabývá sledováním a ochranou vlčí populace v dané přírodní lokalitě...

Ústřední hrdinkou je Lydia Susiová, která se nečekaně ocitá ve spletité hře, kterou nechce hrát. Najednou je její práce složitější, než by si kdy myslela. Vlci jsou napadáni. V její blízkosti se objevují nebezpeční lidé. Autorka vhodně rozvádí detektivní krimi zápletku, která je plná překvapení.

Mezi zpestření patří záhadný Daniel. Ten je natolik okouzlující, že Lydii učaruje, i když se od něj snaží držet dál. Je to její nový kolega, přijatý jako správce objektu, ale kam se hne, jako by na něj všude narážela. A když se pak stane pomocníkem při řešení nečekaných situací, jsou si najednou bližší, než by kdy čekala...

Milostná zápletka je vzrušující a vášnivá, ačkoliv s ohledem na rychlost možná méně přirozená. Ovšem v přirozenější formě ji udržují dramata, která postavy ještě více stmelují... Můžete se samozřejmě těšit nejen na romantické chvíle, kdy se pár sbližuje, ale i vzrušující a vášnivé scény.

Ve vedlejší linii tentokrát hraje prim Xhex. Jelikož se ocitáme v době, kdy objevili a zachránili mladého upíra z místa, kde ona sama trávila spoustu děsivých chvil, vrací se jí samozřejmě noční můry. Po boku jí však stále stojí její neohrožený a všemi milovaný druh John Matthew. Škoda jen, že tato linka není obsáhlejší, abychom si jich a bratrstva užili více. Připadá mi, že je více kouskovaná a proto působí nepřirozeně zrychleným dojmem. Taktéž setkání na hoře a to, co se tam odehrálo, je až příliš tajemné a pro někoho neuspokojivě sepsané. Není snadné vyčíst, co se vlastně událo. Prvek taje v tomto případě autorka možná trochu přehnala a ne každého potěší. Ovšem dozvídáme se poměrně zajímavé a hlavně nové informace o Xhex...

Daniel a Lydie tedy musí čelit hrozbě a řešit spolu jistou detektivní zápletku. Rozhřešení nebo spíše odhalení Lydiina tajemství je jako blesk z nebe, dost šokující, hlavně proto, že se vlastně nikde nedočtete ani zmínku o tom, že by to tak mohlo být... Což je trochu škoda, obvykle mívá Wardová taková odhalení více propracovaná.

Území vlků je #musthave pro všechny milovníky Bratrstva černé dýky, i když se obávám, že ne každého nadchne pěti hvězdami. V tomto případě jako by si autorka větší péči šetřila pro druhý díl, protože tento první je průměrnější než jsme u ní zvyklí.

Já sama jsem byla překvapená jistou nedostatečností, kterou u spisovatelky vlastně nemáme možnost vidět. Obvykle si dává více záležet, tohle bych řekla může vypovídat o tom, že si něco většího schovává na pokračování. Trochu mi vadila nedomyšlenost některých zápletek a celkově na mě titul působí spíš průměrnějším dojmem. Místo, abych si oblíbila Daniela, mě zaujal spíše veterinář... Takže mě nečekaly nejlepší chvíle, když se děj směřoval jiným směrem, než jsem toužila. Romance mě tedy příliš nebavila, ale strašně moc jsem si užila Xhex, Johna i setkání s bratry.

Lydia Susiová se naplno věnuje ochraně vlků v jejich přirozeném prostředí. Když hotelový řetězec začne zastavovat pozemky v sousedství rezervace, Lydia patří k nejsilnějším odpůrcům projektu – a promění se v pohyblivý terč.

Jedné noci ohrožuje Lydiin život v lese neznámý útočník a vtom se zčistajasna objeví nový zaměstnanec projektu Studium vlků, aby ji zachránil. Daniel Joseph je záhadný, ale Lydia k němu vnitřně pociťuje důvěru. Neskrývá však něco?

Sázky se zvyšují, jeden z Lydiiných kolegů je zavražděn a ona se musí rozhodnout, jak daleko je ochotna při ochraně vlků zajít. Potom však šokující odhalení ohledně Daniela změní Lydiinu realitu způsobem, jaký by nikdy nedokázala předvídat. Některé osudy vyžadují odvahu, jiné však žádají ještě o mnoho víc a neposkytují žádné záruky. Je předurčena najít pravou lásku… nebo ji drtivá ztráta navždy zničí?

Žánr: paranormal romance

Ze série: Doupě vlkanů 1.

Počet stran: 399