Recenze: PRINCEZNA (Devney Perry)

Úspěšné pokračování romantické thrillerové série

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Beta

Americká spisovatelka Devney Perry vsadila na romantické drama a získala si tak čtenáře nejen v zahraničí, ale i tuzemsku. Nakladatelství Betta vydává její sérii Clifton Forge, která opravdu dokáže zapůsobit. Jediný menší zádrhel vidím v tom, že série je prezentována jako temná romantická série. Temná je možná trošinku, ale v porovnání s dark romancemi, které píše Amo Jones, do žánru rozhodně nespadá. Ale za to je série skutečně dramatickou thrillerovou romancí, která nepostrádá vzrušení a napětí. Takže se nenechte odradit (nebo číst knihu se špatným očekáváním) kvůli slovu temná a podívejte se se mnou na to, co báječného nabízí.

První díl Král nás vlastně seznámil se všemi hrdiny, jejichž příběhy autorka postupně představuje ve svých románech. Jako první byl drsný Dash a svéhlavá průbojná novinářka Bryce. Mají podobné povahy a pořádně to mezi nimi jiskřilo. Ani jeden se nenechal odradit a pátrali společně (i každý zvlášť) po vrahovi ženy, která byla blízká Dashovu otci.

Thrillerová krimi zápletka nás provází od prvního dílu až po třetí. Má v sobě spoustu dramatických chvil, nechyběla detektivní linie a silné nebezpečí. To se pomalu uzavíralo v druhém románu Rytíř, kterému vévodila něžná Genevieve, jež přišla o matku. Právě ta byla v hotelovém pokoji zavražděna – kým? To si musíte přečíst. Ovšem na pomoc jí přichází mlčenlivý Isaiah Reynolds, kterého si nelze nezamilovat. Je to stejně výrazná osobnost jako Dash, ač se to v první chvíli nezdá a skutečně je okouzlujícím rytířem.

S těmito dvěma páry se setkáváte i při čtení Princezny a vidíte vývoj v jejich vztahu. Zajímavé je, že tato romance se odehrává vlastně tři roky po té, co skončilo dění Rytíře. Hlavní hrdinkou se stává Presley Marksová, neoblomná a na první pohled tvrdá mladá žena, která pracuje už roky pro Dravena, Dashova otce. Je tedy součástí Dashovi rodiny a není divu, protože poctivě pracuje pro jeho firmu. Dash se svou partou totiž opravuje i sestrojuje motorky všeho druhu, i když se samozřejmě specializují na Harley Davidson, a ke všemu i kdysi vedli svůj motorkářský gang. To už je ale minulostí, ovšem neznamená to, že s jinými gangy problémy nejsou... to koneckonců trochu zamává děním v Princezně, jelikož pomsta si vždycky žádá odplatu.

Presley, jak už víte, utekl její milý od oltáře. Není se čemu divit. Jeremiah nebyl zrovna mužem k pohledání, a i když to všichni věděli, konečně prozřela i Presley. Jenže teď se bojí mužům věřit a tak snadno nesedne na lep ani Hollywoodské celebritě Shawu Valancovi. Ten přijíždí do Clifton Forge spolu s filmovým štábem, aby natočil film o vraždě Geneviiny matky a jejím vrahovi. Samozřejmě nesmí chybět ani Draven, Dashův otec, který bude také ztvárněn a další. Jelikož filmaři včetně Shawa chtějí silnou autenticitu, tak proto točí v místě, kde se vše událo. Dokonce se ubytují v hotelu, kde se vražda udála, a tak se znovu řeší chladnokrevná vražda a její vrah i motivy. Nejsem si jistá, jestli se v tomto případě čtenář dozvídá nějaké nové informace, ale náhled z jiného úhlu na tuhle dramatickou scénu je velmi zajímavý a vůbec to nepůsobí jako by autorka omílala něco, co už napsala. Ba naopak dokáže vše zajímavě podat.

Do toho se samozřejmě rozvíjí samostatný děj, který se dotýká především Shawa a Presley. Ti mají každý svůj život, ale jelikož je to k sobě silně přitahuje (tedy zejména Shaw je velmi okouzlen Presleyinou povahou a odmítnutím), schází se. Ke všemu je tedy ten problém s gangy, který je pěkně dramatický, ale víc možná některé čtenáře zaujme, jakou má Shaw minulost.

Shaw Valance totiž není běžnou filmovou hvězdou. Rozhodně není povrchní a řekla bych, že čím víc spisovatelka svou sérii rozvíjí, tím víc je propracovanější nejen koncept, ale i charaktery postav. Shaw byl totiž skvělým policistou, dokonce se může chlubit i akcí, při které zachránil mnoho životů. Důvod, proč skončil a rozhodl se stát hercem, není tak jednoduchý, jak z počátku prezentuje. Je za tím rodinná minulost a vše je velmi hezky spjaté s tím, jak se on dívá na hereckou roli, kterou má ztvárnit.

Prostředí motorkářských gangů nebo filmu není ztvárněno natolik, jak si možná někteří představují. I já jsem byla v prvních dílech trochu rozčarovaná. Na druhou stranu autorka zobrazuje běžný život s nevšedními dramaty, kdy je nebezpečí i napětí tak silné, že i čtenáře zasáhne.

Stejně tak potěší i romantická linie, která se v tomto případě s ohledem na povahy rozvíjí o něco pomaleji, ale přesto je řádně vášnivá a čtenářky nebudou ochuzené o vhodně sepsané intimní scény. Dá se říct, že milostná linie je sladká, ale nikoliv přeslazená, přesto však budete hrdinům plně držet pěsti, aby se jim povedlo dát se dohromady. Tito dva se totiž báječně doplňují a jejich příběhy jim vážně věříte.