Recenze: MALUM - ČÁST DRUHÁ (Amo Jones)

Trýznivé, choré a nebezpečné drama

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Chci zakoupit tento román

Spisovatelka Amo Jones se v České republice i v zahraničí proslavila svou kontroverzní sérii Elitní klub králů, která rozděluje čtenáře na dva tábory. Na ty, kteří romány zbožňují a nedají na ně dopustit a na ty, kteří si nechtějí přiznat, že je něco tak šokujícího a nereálného, nepromyšleného může přitahovat. Pravdou ovšem je, že Amo Jones překračuje všechny hranice a nebojí se ztvárnit to, o čem většina pouze sní...

Zatímco v prvních třech románech Stříbrná labuť (recenze), Polámaná loutka (recenze) a Šepot mrtvých (recenze) se autorka zaměřila na ústřední hrdinku Madison a její milostný a chorý románek s Bishopem, bezohledným a krutým králem, tak ve dvou dalších rozehrává milostné dobrodružství plné vzrušení Nate a Tillie. Jejich příběh jste mohli prožívat ve vedlejší roli i v předchozích dílech, ale v tomto případě konečně dostali svůj prostor a hrají prim. Malum - první část (recenze) jejich vztah důvěrně zobrazila se vší vášní, nebezpečím i hrůzou, protože Tillie rozhodně nečekaly chvíle klidu. Ba naopak nebylo nouze o překvapení! Ve stejném šokujícím a riskantním duchu pokračuje knižní novinka nakladatelství Baronet Malum - druhá část...

Stejně jako v první části se příběh odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledu - tedy ze strany Tillie i Natea, kteří vám prostřednictvím kapitol zobrazují nejen děj, ale i své myšlenky a emoce. Autorčin styl se nemění, je čtivý, bezprostřední a trochu šílený už na první pohled, jelikož si nebere servítky a vše píše tak, jak to přichází.

Tillie prožila v předešlém dílu chvíle lásky i utrpení, jelikož přišla o to nejcennější. Byla z ní troska. Konečně je na tom mnohem lépe, i když pod zámkem králů. Ovšem čeká ji nejedno překvapení! Dokonce autorka zosnovala setkání s nečekanou a novou postavou, která pěkně rozvíří děj a motýlky v břiše. Králové i nadále dělají, co musí, kraulují proti svým emocím, nechtějí si připustit, jak nezdravě funguje jejich život. Intriky jsou ústředním námětem a nutno podotknout, že romány jsou tak moc propletené, až to v některých případech bohužel nedává smysl. Jste-li náročnější čtenář, pokulhávající promyšlenost a jistá nelogičnost vás rozhodně nenadchne. Zapomenete-li však na rozum a necháte se unášet, pak na vás zapůsobí autorčina představivost, která v mnohých případech poukazuje, že se Amo Jones nebojí napsat to, co si některé čtenářky bojí byť jen připustit...

Díky tomu zvrácená a chorá romance získává své obdivovatelky jako na běžícím pásu. Ač jsou hrdinové nepropracovaní, jejich chování mnohdy nedává smysl nebo říkají věci, kterým čtenář nemusí přijít na kloub, i přesto jim čtenářky podléhají. Pro jejich sexappeal a charisma. Díky jejich nebezpečné auře, kterou se autorce podařilo báječně vykreslit. Musím uznat, že i v tomto případě po páté v řadě dokázala zachovat hrdinům jejich moc nejen na ostatními postavami, ale i nad čtenářkami.

Dějová linie je komplikovaná především proto, že obsahuje spousty intrik a spletitých, nepříliš promyšlených scén. Pokud si nepamatujete předchozí díly, může to být problém. Jestli se snažíte linii sledovat a opravdu se jí věnovat, ztrácíte se i tak, protože ne všechno autorce vychází. Síla Amo Jones tkví v představivosti a upřímnosti. Autorka vás dokáže šokovat, opravdu šokovat. Vymyslí takové zápletky a hříšnost, že se dokážete u čtení červenat. Ani v tomto případě laťku nesnížila, takže jste-li citlivějšími čtenářkami a nechcete vzrušující scény plné erotiky a násilí, tužeb, jež se bojíte vyslovit, pak byste měly dát ruce pryč, jinak vás příběhy zkazí.

Není divu, že pro některé čtenářky se romány stávají závislostí, protože neotřelý a velmi originální a osobitý příběh je doplněný vzrušujícími scénami, které v některých případech nečekáte. Taková sodoma gomora v tištěné verzi, kde může kdokoliv s kýmkoliv dělat cokoliv. Věrnost se předceňuje, důležitější je umět používat zbraně, které hrdinové mají a těmi zbraněmi jsou převážně jejich těla i mysl...

Stejně jako v předchozích knihách, i v této se objevuje tajemství, které je potřeba vyřešit. Jedná se o nejspíš jediný hodnotnější prvek, kdy se autorka snaží nevázat jen na vztahy, ale odhaluje také minulost a koncept samotného Elitního klubu králů.

Knize dominují emoce. Hrdinové jsou mladí, impulsivní a hrdí. V některých případech si možná ubližují až zbytečně, ale pravda je, že za každý polibek je, dá se říct, čeká bodnutí do zad. A to na charaktery samozřejmě působí. Nejen milostné, ale i mezilidské vztahy jsou tím podstatným, co titul nabízí.

Během čtení autorka odkrývá spousty tajemství, ne všechny působí reálným dojmem, ale na to už jsme u Amo Jones zvyklé. Vyplývá na povrch i spousty křivd a nových informací, které převrací Tilliin svět vzhůru nohama. Co se týče závěru, tak ten je skutečně emotivní. Všechno dostává nový rozměr a řád a také na Natea čeká další překvapení. Věřím, že stejně jako já, budou čtenářky toužit po dalším pokračování!

Jak už jsem v recenzi tvrdila, tak stále platí fakt, že romány Amo Jones nejsou pro každého. Musíte se smířit s tím, že reálnost je slovo, které autorka dost podceňuje a servíruje vám svou verzi reality, která má velký smysl pro efekt, šílenství, tajemství a vzrušující nebezpečí. Toužíte-li po kontroverzní romantice, která má sílu vás shodit ze židle, pak sáhněte po Elitním klubu králů. Určitě se nedá číst Malum první ani druhá část samostatně, protože by vám uteklo spousty zajímavých zápletek a scén. Běžte hezky od prvního dílu a užijte si choré šílenství v sexy příbězích!

Co na titul říká Chensie? Už jsem si zvykla, že u Amo Jones je smyslnost na prvním místě a nesmyslnost na druhém. Vážně promyšlenost pokulhává, ale jelikož už to neberu na zřetel a vážně si užívám jen čtení, tak mi sice unikají některá fakta, jelikož si ne vše už přesně pamatuju, ale neunikají mi vazby mezi hrdiny. Moc se mi líbí, jak autorka brousí do historie Elitního klubu králů a poukazuje na jejich základy. To je poutavé, i když svět je poměrně složitý a ne všechno autorce vychází. K milostné linii asi není třeba se vyjadřovat, to je prostě síla. Nic pro romantické dušičky, tohle je prostě tvrdá a zvrácená tvorba, která si získá otrlejší čtenářky a inspiruje vás ke snění. ,)

Když bylo Tillie osmnáct, zamilovala se. Okamžitě mu propadla. Narazila na skalnaté dno rychlostí světla. Ten náraz ji rozerval na kusy. Ale dovolila jeho slovům, aby ji pomalu zahojila. To, jak se na ni Nate Riverside-Malum díval, zašilo všechny rány. To, jak ji líbal, vymazalo všechny modřiny. To, jak se v jeho náruči cítila v bezpečí, vyhladilo všechny jizvy. Stejné ruce, které ji zlomily, ji vyléčily. Ty ruce nad ní mají moc a je to její vina. Měla s ním dítě a obětovala by pro něj život. Už nemusí, protože ji o něj asi připraví.
Když jí bylo osmnáct, zamilovala se. Jenže pak přišel pád. A kam že spadla, ptáte se? Dva metry pod zem.

Ze série: Elitní klub králů 5.
Počet stran: 296