RECENZE: PRAVDA KRVE (J. R. Ward)

Milostná romance z upířího světa

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet

Americkou spisovatelku zřejmě nemusím představovat. Jste-li fanoušci paranormálních romancí, pak jistě znáte její sérii Bratrstvo černé dýky a spin-off Odkaz černé dýky. A právě z této série pochází také čtvrtý díl s názvem Pravda krve. Předchozí díly Polibek krve (recenze), Přísaha krve (recenze) a Zběsilost krve (recenze) jsem vám už představovala, protože bez znalosti předchozích dílů se prostě Pravda krve číst nedá. Pojďme se společně tedy podívat, jaký skvělý titul nám nakladatelství Baronet vydalo.

Varování: Recenze může obsahovat spoleiry s ohledem na předchozí díly.

Autorka jako vždy používá er-formu, jejímž prostřednictvím vás snadno vtáhne do Caldwallu. Styl psaní je naprosto úžasný, snadno potěší nenáročné i náročnější čtenáře a je vidět, že autorka se i nadále rozvíjí. Skvělý překlad opět nezklamal a navodil tu správnou atmosféru, která jiskří nebezpečím i touhou.

Ústředním hrdinou je v tomto případě Boone, tedy aristokrat Rexboone, který se i přes otcův nesouhlas přidal ke cvičencům Bratrstva černé dýky. Je ve výcviku a společně s bratry vyráží do terénu, jak už všichni víme. Až do této chvíle jsme neměli možnost Boonea poznat blíže, ale nyní to autorka šikovně napravuje a tak se před vámi rozprostírá jeho charakter. Boone je upír, který se zachová vždy správně a je nápomocný. Je to vlastnost gentlemana i zabijáka.

Kniha se vrací do chvil, kdy je bratrstvo svědkem masakru a do hry ve velkém nastupují stíny. O tom si můžete přečíst v díle, který se týká série Bratrstva černé dýky. V tomto případě přijdete o velkolepou show, ale za to se zaměřujete na Boonea, který spolu se Zypherem brázdí ulice Caldwallu a hledá bezduché. Problém je, že Boone začíná být trochu destrukční, když je pod parou a když zjistí, že jeho otec zemřel. Neměli mezi sebou vřelý vztah, ale i tak to Boonea zasáhne a musí se s tím poprat. Jelikož je suspendován ze služby, vydává se s Butchem, bývalým detektivem, do klubu Pyre´s, aby vyšetřil brutální vraždu...

Jak už tušíte, tak se příběh týká nejen Boonea, ale zobrazuje nám i vyšetřování. Detektivní linie je zajímavým zpestřením, ale nejsem si jistá, jestli by potěšila i milovníky tohoto žánru, protože této akce tam není tolik. Je však znát, že Butch je šikovný vyšetřovatel. Máte možnost mu nahlížet přes rameno a spolu s ním přemýšlet o tom, kdo by mohl být vrahem... Náročnější čtenáře v tomto případě autorka nepřečůrá, neskočí jí na vějičku, ale rozhodně ve vás vzbudí nejistotu. Jak to nakonec všechno dopadne? Nuže tak, že o tom nemohu napsat ani slovo.

Co se týče milostné linie, tak té vévodí Boone a je z něj milenec, kterého bychom v něm možná ani nečekali. Zažívá však velmi peprné a akční časy, takže se rozhodně nebudete nudit. Nemůžu vám říct, jak moc je kniha propletená, ale určitě se setkáte s hrdiny, které máte v oblibě a rozhodně budete ještě zírat, co všechno si pro vás Wardová v této dramatické romanci připravila.

Dynamický děj nepostrádá emoce, drama, chvíle překvapení a zvraty, ze kterých vám jde hlava kolem. Nejste ochuzení o intimní scény, ani o drsnou přímočarost, týkající se vraždy a jejího vyšetřování. Máte-li slabší žaludek, může se vám párkrát zhoupnout.

Jste-li milovníky série Bratrstvo černé dýky a Odkaz černé dýky, pak mohu jen doporučit tento díl, který je skvělým pokračováním. Nejspíš má série své klady i zápory, ale dle mého patří k těm nejlepším paranormal romancím, které se na českém trhu objevily. Jako fanynka si ji vážně užívám a doufám, že i nadále nám bude nakladatelství Baronet dělat radost a vydávat takové skvělé příběhy. :)

Co na titul říká Chensie? Jako veliká fanynka Bratrstva černé dýky jsem si samozřejmě zamilovala i spin-off sérii Odkaz černé dýky, která svým způsobem je souběžnou vedlejší linií a je skvěle propojená s ústřední sérií. Boone mě překvapil, jeho příběh se četl skvěle, ale mým top stále zůstává Axe a jeho životní etapa.

Jako cvičenec programu Bratrstva černé dýky se Boone osvědčil jako skvělý voják a nyní bojuje po boku Bratrů. Po otcově nečekané smrti je přes veškeré svoje námitky suspendován ze služby – a dostane za úkol spolupracovat s Butchem O’Nealem, bývalým policajtem z mordparty, při stíhání sériového vraha: někdo se zaměřil na upíří ženy v klubu, specializovaném na tzv. „rolové hry“. Když je Bratrstvo přivoláno na pomoc, Boone naléhá, aby se směl zúčastnit – a to poslední, co čeká, je setkání s poutavou, záhadnou ženou… která navždy změní jeho život.

Od chvíle, kdy její sestra zahynula v klubu, je Helania odhodlaná najít jejího vraha bez ohledu na nebezpečí, které jí hrozí. Když jí Boone zkříží cestu, neví, zda mu má důvěřovat, nebo ne – a pak už nemá na vybranou. Jelikož se sama stane svědkem další vraždy a někdo blízký Bratrstvu je identifikován jako hlavní podezřelý, musí ti dva spolupracovat při řešení záhady… dřív, než bude pozdě. Vstoupí mezi milence šílenec, nebo nad smrtící zlobou zvítězí pravá láska a dobrota?

Žánr: Paranormal romance, Fantasy,
Ze série: Odkaz černé dýky 4.
Počet stran: 408