Recenze: AMERICKÝ KRÁL (Sierra Simone)

Strhující závěr kontroverzní milostné trilogie na úrovni!

Za recenzní výtisk děkuju nakladatelství Baronet
anebo raději hned rovnou celou trilogii!

Trilogie Nový Kamelot americké spisovatelky Sierra Simone pořádně rozvířila vody a ukázala, že spojení legend, politiky a erotiky dokáže vykouzlit román na úrovni, který potěší nenáročné, ale i náročnější čtenářky. U nakladatelství Baronet nedávno vyšel finální díl s názvem Americký král. Už vás okouzlila Americká královna a Americký princ? Já doufám, že ano, protože tato trilogie patří mezi mé top.

Styl psaní se odehrává stejně jako v předešlých titulech prostřednictvím přítomné linie, ale i náhledů do minulosti. Především se kapitoly odehrávají z úhlu pohledu Ashe, ale objeví se i Greer a Emry. Vypravování je stále stejné, na úrovni, čtivé a pěkně komplikované. Nepostrádá atmosféru i žhavé chvíle.

V každém díle autorka odkryla jeden charakter až na dřeň, ukázala na minulost a posunula přítomnost. Vše má promyšlené a dokázala si své čtenářky omotat kolem krku, ať už se to týkalo jakéhokoliv prvku, který nám předvedla. Velkým překvapením bylo zakomponování právě oné legendy. Budete příjemně překvapené, jakým směrem se děj odebírá a co všechno v závěru vychází najevo!

Ale než se dostaneme k závěru, zaměřme se na tragický začátek. Tragický z pohledu na vztah Greer, Ashe a Embryho, jelikož došlo k mnoha odhalením a zvratům, jež je posunuly každého jiným směrem a tak se stalo, že Ash se cítí být bez Embryho necelý. Do děje více vstupuje i Merlin, který byl prozatím v pozadí a moc se neukazoval, ačkoliv jeho manipulace byly podstatné a vycházely z nich dramatické zvraty. Ash se tedy musí postavit čelem a to nové konkurenci. Embry se rozhodl kandidovat proti němu a teď se tedy teprve začíná dít věci...

Samozřejmě vás Sierra Simone neochudí ani o milostnou romanci a opět vás čekají žhavé scény, které jsou v režii dominantního Ashe. Ten sám hovoří o své sexualitě, o tom kdy si začal uvědomovat, čím se odlišuje a jaké to pro něj bylo. Otevírá se nám v této knize stejněj ako v těch předešlých jeho dva milenci.

Velké finále je opravdu velké, i když některé čtenáře může zklamat, jak moc to ovlivňuje reálnou stránku příběhu. Ti, kterým takový obrat nevadí, budou naopak nadšení a pohlcení tím, jak se autorka k námětu postavila a jak úžasné moderní ztvárnění mu dopřála. Jak se vše nakonec ukáže? Nebudu spoilerovat, ale je to opravdu drama a ta dojemná část je jako třešnička na závěr. :)

Americký král, součást trilogie, která po dlouhé době přináší opravdu něco nového, ať už náhled na ucelené a kvalitní téma či originální kontroverzní román na úrovni. Věřím, že si nejen tento díl, ale celou trilogii oblíbí, jak nenáročné, tak i náročné čtenářky, které touží po romanticko-erotickém příběhu s promyšleným dějem.

Zřejmě nejslabší mi přišel první díl, kde se teprve vše rozjíždí. Mým nejoblíbenějším je Americký princ, jelikož obsahuje náhled na military lgbt, což je moje srdeční záležitost a navíc odkrývá komplikovanou Embryho duši. Třetí díl byl za mě nejpropracovanější a nejdůležitější, co se děje a promyšlenosti celé trilogie týče. Perfektní ukončení skvělé trilogie, kterou jsem rozhodně nečetla naposledy!

Říká se, že každý tragický hrdina má jeden osudový nedostatek, tajný hřích, drobný steh vetkaný do jeho budoucnosti už od samotného narození. A já nejsem výjimkou. Mé hříchy už nejsou tajemstvím. Mé nedostatky už nemůžou být osudovější. A nikdy jsem nebyl tak blízko tragédii jako teď.

Jsem muž, který miluje, muž, jehož láska si žádá mnohé. Jsem král. Král, který byl tak bláhový, že své království vybudoval na troskách minulosti. Jsem manžel a milenec, voják, otec a prezident.

A vše překonám.

Ať žije král.