Recenze: DOMEK V IRSKU (Julie Caplin)

Po osmé kolem světa s Julií Caplin

nakladatelství Grada

Romantické útěky jsou kvalitní a oblíbenou sérii, vycházející u nakladatelství Grada - Cosmopolis. Úspěšná anglická spisovatelka Julie Caplin nám již po osmé představuje příběh své hrdinky, která v tomto případě navštívila Irsko, jak tušíte z názvu. Každý román se odehrává v jiném prostředí, autorka představuje zvyky a kulturu, nejvíce také kuchařský um, takže se vám budou sbíhat sliny a v neposlední řadě i zajímavou romantickou zápletku. V tomto případě se rovněž máte nač těšit!

Jak jsme zvyklé, tak vypravování se odehrává v er-formě minulého času a představuje hrdinku, která z nějakého důvodu utíká ze zajetých kolejí svého života a touží po něčem novém. Styl psaní je velmi čtivý a příjemný, překlad se opravdu povedl a nepostrádá emoce ani atmosféru.

Irsko nabízí velmi krásnou přírodu, jak Hannah Cambellová záhy zjistí. Nejprve se však zastaví v Dublinu, kde pozná okouzlujícího muže. Conor se vyzná a dokáže si Hannah skutečně získat a to natolik, až prožijí vášnivý románek. Hannah se ráno vytratí a cítí se zvláštně, protože tohle se jí vůbec nepodobá. Ke všemu, když dorazí na farmu, kde se bude učit kulinářskému umění, se tam znovu objevuje Conor! A nastávají problémy...

Mimo nedorozumění, které se mezi ní a Conorem děje, vám čtení zpestřuje také příjemná parta. Sice vám někteří nemusí hned přirůst k srdci, ale můžete jim dát šanci. Každý má svůj životní příběh, který vám autorka vhodně představuje. Škoda jen, že v epilogu neříká, jak to s nimi nakonec dopadlo.

Romantická linie je plná zábavných zatáček a vytáček. Conor a Hannah jsou pro sebe jako stvoření a vypadá to, že někteří to vidí a doufají, že jim to vyjde. Ovšem cesta k tomuhle cíli je složitá a navíc se do děje vkrádá také napětí. Lehké thrillerové prvky vykouzlí zajímavou atmosféru, i když mnozí budou tušit, odkud vítr vane, přesto zažijete překvapení. Jako vždy se všechno vyřeší a to víc než uspokojivě, protože se to dotýká i Hannina povolání. Hannah je právnička, což je velká nápověda. ,)

Romantické útěky mohu jako sérii doporučit. Bohužel ji nečtu hned za sebou, ale postupně, jak vychází, a nepamatuju si všechny návaznosti. Předpokládám, že jsou hrdinové nějak provázání, jelikož Hannah je sestrou Miny a tu už jsme poznali z předešlého dílu Chata ve Švýcarsku. Možná se dá číst na přeskáčku, ale myslím, že pokud je budete číst za sebou, zážitek bude silnější. Děkuju za skvělý oddechový příběh, věřím, že si jej užijete stejně jako já.

Hannah Cambellová se rozhodla pro velkou životní změnu a vyměnila kariéru úspěšné právničky z uspěchaného Manchesteru za studium na vyhlášené kulinářské škole v Irsku. První den si v Dublinu užívá všechno, co nové město nabízí – speciality, skvělé drinky a také společnost charismatického Conora, se kterým se náhodou seznámí. Když se další den přesune na malebný venkov, kde se škola nachází, zjistí, že „to, co se stane v Dublinu, nezůstane jen v Dublinu“… Kulinářská škola ukrytá mezi krásně zelenými kopci naučí Hannah mnohem víc než kuchařské základy.

Nakladatelství: Grada

Žánr: romance

Ze série: Romantické útěky 8.