Recenze: AŽ LÉTO SKONČÍ (Penelope Ward)

Letní romance jedna báseň!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.
Baronet na Fb

Americkou spisovatelku Penelope Ward nejspíš není třeba ani představovat, protože v České republice již vydala dvanáct knih a můžeme se těšit na třináctou. Já jsem vám představovala její tituly, někdy i ve spolupráci s Vi Keeland:

Vypravování se, jak už bývá v poslední době zvykem, odehrává v ich-formě ze dvou úhlů pohledů ústředních postav. Ačkoliv se to nezdá, tak autorka do knihy vnáší zajímavosti jako kupříkladu zmínky o Los Frikis nebo Marii Hummelové. Klidně si je při čtení můžete vygooglit, autorka nevaří z vody a to potěší náročnější čtenáře, kteří se mohou i při oddechovce dozvědět něco nového a neobyčejného.

Heather má těžký život, ačkoliv si nestěžuje. Stará se o svou matku, která se definitivně není schopná postarat sama o sebe, psychicky trpí a trápí ji deprese. Po smrti Heathiny sestry Opal se to s matkou ještě zhoršilo a otec s nimi nežije, takže má dvacetiletá hrdinka s dobrým srdcem na starosti všechno. Od domácnosti po starost o pronájem loděnice. Tu právě obývá čtyřiatřicetiletý Noah, který působí, že před něčím utíká. Není nadšený za svou minulost a tak setkání s Heather bere jako zpestření, ale co když se z toho vyvine i něco víc?

Ačkoliv má autorka zlozvyk občas sklouzávat k účelovosti, tak v tomto případě se jí povedlo sepsat čistě reálný a přirozený příběh, ve kterém netlačí na pilu. Kniha nepostrádá upřímné chvíle zábavy, trapasy, zajímavé rozhovory, které se snaží jít do hloubky a představování postav se vším všudy. Jak s jejich minulostí, tak i náhledem na přítomnost. Hrdinové sami o sobě jsou velmi sympatičtí, mají své dobré i špatné stránky a dokonce i své slabosti, které je dělají o to živějšími. Jediné, co trochu kazí uvěřitelnost, je Noahův vzhled. Je to takové to typické klišé, kdy je nádherný, vysoký a prostě neodolatelně sexy, ale stejně jako já mu to jistě odpustíte, protože jeho povaha stojí za to.

Těšíte se na milostnou romanci? Jen si budete muset chvíli počkat, protože Noah je přeci jen muž pevných zásad a rozhodně nechce motat hlavu mladé holce. Prim totiž hraje přátelství, které se postupně přelévá tam, kde chceme hrdiny mít. Ale všeho dočasu, nejprve nás totiž čeká trocha rodinného dramatu, emocí i odkrytí Noahových tajů a v neposlední řadě také trapasů. Na to nejlepší se vyplatí počkat, což pochopíte i v závěru. Určitě vám ale jiskření a vášeň při čtení chybět nebude a ještě se skvěle pobavíte, protože Heather má na trapasy talent.

Knihu bych doporučila všem, kteří chtějí opravdu krásné letní čtení. Toužíte-li po reálném a zábavném příběhu o lásce a přátelství, o lehce hlubším dramatu, pak určitě Až léto skončí upoutá vaši pozornost. Já osobně považuji tento titul za nejpovedenější a nejuvěřitelnější a prostě nejlepší z autorčiných děl a rozhodně jsem jej nečetla naposledy.

Co na titul říká Chensie? Za mě se jedná o nejlepší knihu, kterou jsem od této autorky četla. Skvěle jsem se bavila! Heather je báječná hrdinka a Noaha si nelze nezamilovat. V dramatu se nejedná o nic přehnaného, ale vše pěkně reálné. Navíc ty trapasy a humor nemá chybu! Já si tohle perfektní letní čtení užila od začátku až do konce i s tím romantickým závěrem. Určitě doporučuju!

Co uděláte, když si letní dům vaší rodiny pronajme sexy starší muž? No, očividně se ztrapníte – a opakovaně. S Noahem Cavallarim jsme nevykročili správnou nohou. Naše první setkání skončilo jako jeden velký trapas.

Když moje máma onemocněla, bylo na mně, aby bylo o naše hosty dobře postaráno. Měla bych být na vysoké. Místo toho prožívám to nejlepší období svého života… jako pokojská.

Pohledný a tajuplný Noah je pro mě zapovězený. Vím, že tu nezůstane natrvalo. Vím, že je pro mě nejspíš moc starý. A přesto mě přitahuje.

Navíc se mě pokusil zachránit, když se mylně domníval, že se topím. Dala jsem mu najevo, že ho chci. A on mě před sebou varoval. Začali jsme si po nocích povídat na břehu jezera. Naše přátelství se však brzy změnilo v něco, z čeho se možná nikdy nevzpamatuju.

Protože až léto skončí, odjede. A já netuším, co na konci srpna budu dělat.

Počet stran: 286