Recenze: UKRADENÝ POLIBEK (L. J. Shen)

Dravější romance s mafií a rodinným dramatem!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Baronet.

Spisovatelku L. J. Shen nejspíš nemusíš představovat. Tato americká autorka, pokud se nepletu, vydává také pod pseudonymem Jennifer A. Armentrout a J. Lynn. Já sama od ní mám v knihovničce opravdu množství knih, protože psát umí a skvěle navodí atmosféru. Už jsem vám nejen prostřednictvím nakladatelství Baronet představila tyto romány:

Jak už je v poslední době v románech zvykem, tak kniha obsahuje dva úhly pohledu ústředních hrdinů v ich-formě. Tím se do nich lépe vžijete a navíc je působivé vnímat rozdílné myšlenkové pochody. Autorka je známá a má na svém kontě opravdu spousty románů pro ženy, není tedy divu, že psát opravdu umí a snadno vás vtáhne do děje. Na rozdíl od předchozí série Hříšníci se rozhodla netlačit tolik na pilu a to účelové psaní vynechat, takže romantika zní reálněji a přirozeněji. Záleží na vás, jakému stylu dáváte přednost, ani jeden autorce ještě nevynesl nic špatného. :)

Začátek je opravdu zvláštní. Máte pocit, že se díky chování a mravům ocitáte ve středověku a ústřední protagonistka Francesca Rossiová je vlastně princezna. Ale není, je to mafiánská dceruška, která musí dělat, co jí rodiče povolí. Nemůže studovat, ačkoliv by chtěla. Touží po svobodě, ale ta jí není dána a tak se oddává slušnému chování, které na ní všichni obdivují, a toužení po své lásce. Angelo Bandini je také mafián, ale dvoří se jí natolik gentlemansky, že ji ještě nikdy nepolíbil. Ještě ani nepožádal o schůzku, ale to vše se má změnit. Navíc Francesca má v truhličce tři tajné vzkazy jako věštby, které předpovídají její osud s mužem. Kdo bude její láska?

Jenže, jak už víte dle anotace, tak polibek jí ukradl Wolfe. Senátor, který chce zničit nejen ji, ale především jejího otce. Jaký k tomu má důvod? To se dozvíte, ale rozhodně si jde za svým a tak Francescu získá do své moci a nijak se k ní nechová hezky. Ba naopak je to muž, kterému na jejích citech pranic nezáleží... Jak to bude dál s Angelem, na kterého Franceska po celou dobu myslela? Má ještě šanci, aby bojoval s mužem, který ji ukořistil neprávem? Milostný trojúhelník, vytvořený s jistou grácií a křehkostí, není natolik výrazný, aby čtenáře odradil, pokud jej nemají v oblibě.

Tohle drama sice vyznívá s lehkou pohádkovostí, ale realita pro Francesku je krutá. A někdy až hrůzná, protože jestli čekáte romantiku, tak si na ni budete muset počkat. Její nový snoubenec je mizera od kosti a připraví dívce pár zážitků, na které rozhodně nezapomene. Je pravdou, že ačkoliv vám hrdinové z počátku mohou lézt na nervy, tak jejich vývoj zaujme i náročnějšího čtenáře. Oba totiž musí vyzrát a najít ten správný směr. To je na knize tím pravým ořechovým.

Milostná romance je tedy pěkně složitá a v některých situacích i trýznivá. Někomu může kniha s nadsázkou lehce připomínat Padesát odstínů šedi nebo naopak pohádku, týkající se věšteb a lásky. Jedno je však jisté, získá si vás ono složité a podlé rodinné drama, které se před vámi odvíjí. Franceska poznává život takový, jaký skutečně je ve spárech krutého muže a získává tak lepší náhled na svou rodinu i minulost. Něco vás překvapí, něco naopak zavání účelovým klišé, které však autorce odpustíte, protože přesně takhle je to perfektní.

Knihu bych doporučila všem, kteří chtějí prožít drastičtější a dramatičtější pohádku se zajímavým vývojem charakterů a ožehavou minulostí, přítomností i budoucností. Užijte si čtení!

Co se týče knižní ilustrace, tak se mi k tomu skvěle hodí. Vhodnější než nějaká tvář, protože takhle působí emotivněji. Navíc každá kapitola je velmi krásně ozvláštněná kresbou, jak vidíte z fotografie výše. Radost pohledět. :)

Co na knihu říká Chensie? Zatímco Hříšníci byli psáni účelověji a trochu na sílu ohledně erotiky, tak v tomto případě je poznat autorčina lehkost. Především z počátku, kdy si opravdu připadáte jako v pohádce ze středověku. Později začíná být vše dramatičtější a drsnější, příhodně komplikovanější a ráznější, protože to, co se před vámi rozvíjí, je prostě neuvěřitelné a věřím, že stejně jako já, si to zamilujete!

Jeden polibek.
Dva muži.
Tři vzájemně propletené životy.